Lopakodó-szélturbinák
A mintavétel 4 másodpercenként történik, tehát az irányító állóképeket lát. Így gyors azonosításként minden rotort halványan pislákoló pontnak lát. Éppen ezért szabály írja elő, hogy repülőterek radarkörnyezetében tilos szélturbinákat telepíteni.
A turbinatelepítésre vonatkozó tilalom egy olyan hosszan elnyúló szigetországban, mint Nagy-Britannia, előbb-utóbb tarthatatlanná válik, mert a tengerpart a legjobb hely a szélenergia hasznosítására, ugyanakkor a légi közlekedés radarjait is úgy telepítik, hogy a szigetország fölé érkezéskor már észlelje a repülőgépeket. A tilalom bevezetése óta már több mint 40 szélerőműprojektet utasítottak el, amely mintegy 6 gigawatt teljesítménnyel növelte volna a zöldenergia-termelést.
Brit mérnökök a mintavétel sebességének változtatásával megoldották ezt a problémát. Az új CCL-radar másodpercenként tízszer "söpri át" a szélturbinák fölött a légteret, ami egyféle 3 dimenziós képet alakít ki az adott légtérről, ezért el is nevezték holografikus radarnak. Az így használt mintavételi sebesség már lehetővé teszi a szoftver számára, hogy egyértelműen meg tudja különböztetni a közeledő repülőt a szélturbinák lapátjaitól.
A megoldáson több cég is dolgozik, egy másik lehetőség az, hogy átlátszó bevonattal kell ellátni a lapátokat, ami biztosítaná, hogy egyáltalán nem jelennek meg a képernyőn. Az elv a lopakodótechnika átvitele lenne az energiaszektorba.