Pápaszemet a bírónak

Mi tagadás, meglepődtem. Brüsszelben a héten fővárosunknak ítélték az unió mobilitási hetének fődíját. Ez magyarra lefordítva azt jelenti, hogy onnan nézve Budapest tette a legtöbbet azért, hogy a lakosság figyelmét a közlekedés légszennyező hatására és a környezetkímélő közlekedési alternatívákra irányítsa. Az az érzésem, a döntnökök legfeljebb a városháza jól megszerkesztett pályázati anyagaiból tájékozódtak, a helyszínen nem sok szálló poros levegőt szívhattak, pestieket pedig végképp nem kérdeztek meg. Különösen, mivel egyebek mellett a kerékpárút-hálózat bővítésével, meg a sínpályás közlekedés fejlesztésével indokolták választásukat, nem beszélve a P+R parkolás lehetőségeinek kiépítéséről.

Tessék mondani, nem tetszettek véletlenül összecserélni a pályázatokat? Itt a P+R- parkolók éppen hogy eltünedeznek, a kerékpáros mozgalom sorra tiltakozik az ésszerűtlenül tervezett kevéske biciklisút miatt, a gyorsvasúti hálózat pedig ugyanúgy régi álom, ahogy a villamos átvezetése a lágymányosi hídon. Persze lehet, hogy az uniós bürokratákat az emblemati-kus Combinókkal, meg az Andrássy út karneválszerű utcalezárásaival ámították el, az itt élők a mindennapi dugókban, közlekedésszervezési anomáliák közepette, zsúfolt, leharcolt buszokon nem nagyon látják a korszerűbb közlekedés bővülését. Még jó, hogy nem az uniós zöld főváros címét adták Budapestnek. Azt ugyanis a valóban csodálatosan tiszta Stockholm és Hamburg kapta.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.