Híd a Vörös-tenger felett
Az ötlet Tarek bin Laden szaúd-arábiai sejktől származik, aki a terroristavezér Oszama bin Laden féltestvére. Az egyik cél az, hogy az afrikai muzulmánok ezen a hídon kerülő nélkül juthassanak el a szaúd-arábiai szent helyekre.
A Vörös-tenger déli részén Bab al-Mandebnél két földrészt kötne össze a világ leghosszabb, 28,5 km-es függőhídja. Ezen kétszer háromsávos autópálya, kétszer kétvágányos sínpálya és egy gyalogjárdával kombinált kerékpárút vezetne át. Természetesen a hídra függesztenék a gázolaj, a földgáz és a víz szállítására szolgáló csővezetékeket is.
A híd mindkét végénél a tervezők egyenként egymillió lakosú, 600 négyzetkilométer alapterületű várost álmodnak, a "fény városait", amelyekben kikötők, repülőterek, erőművek, kutatólaboratóriumok, ipari parkok és hasonlók jönnek létre, illetve telepednének meg. Ezzel e szegény régiók gazdaságát kívánják felpezsdíteni, és munkaerőt meg nyersanyagszállítókat óhajtanak oda vonzani.
A másik szempont, hogy az afrikai muzulmán zarándokoknak ne kelljen felutazniuk a Sínai-félszigetig ahhoz, hogy onnan juthassanak a szaúd-arábiai Mekkába és Medinába. Az új hídon ugyanis Afrikából átkelnek Jemenbe, és innen már közvetlenül, busszal vagy vonattal vezethet útjuk tovább a szent városokba.
Számos nehézséggel kell szembenézniük a híd tervezőinek. Az egyik ilyen az ezen a területen gyakori földrengések. Ezért az egymástól három kilométerre álló hídpilléreket 300 méter mélyre verik be a tengerfenékbe, remélve, hogy ez elég lesz. A pillérek 400 méterre nyúlnak ki a tenger fölé.
Bár Dzsibuti kikötőjének konkurenciát jelent majd az új híd, a sok előny miatt a Dzsibuti Köztársaság mégis támogatja megépítését, bár abban beruházóként nem akar részt venni. Az ötletgazda Tarek bin Laden mellett jemeni, francia és amerikai cégek tervezik és építik majd a szuperhidat.
Jelenleg 14 milliárd euróra - ez mintegy 3500 milliárd forint - becsülik a híd tervezésének és megépítésének a költségét. Az építés tíz évig tartana, és eredményeként 100 000 új munkahely jöhetne létre.