A jövő samponja
A Henkel Innovation Challenge-hez hasonló versenyeket más nagyvállalatok is indítanak olykor: például az Electrolux a dizájn és a készüléktervezés, a Nokia a programírás, a Volvo a környezetvédelem területén. A háztartási vegyipari cég tavaly hat országban elindított pályázata annyiban különbözik a többi kezdeményezéstől, hogy itt a résztvevők professzionális ötlet-hasznosítási és üzletfejlesztési ismereteket, illetve támogatást is kapnak. A kihívás viszonylag egyszerű: azt kell elképzelni, hogyan fogunk mosni, takarítani, tisztálkodni nagyjából négy évtized múlva, azaz 2050-ben. Idén már 11 országban (ezen belül Magyarországon is) zajlik a versengés. A részvétel nyelve az angol, a jövő termékeire vonatkozó koncepciókat tehát ezen a nyelven kell megfogalmazni. A versenyre háromfős kreatív csapatokat várnak, jelentkezni a henkelchallenge.com weboldalon lehet január 19-ig. A csapatoknak egy-egy kétperces videóban kell bemutatniuk ötleteiket, az elkészült alkotásokat február 3-ig kell feltölteni a verseny honlapjára. A magyar döntőbe a szakértők által kiválasztott 10 legjobb projekt kerül, a győztes csapatról április elején születik döntés. A küzdelemhez internetes közönségszavazás is kapcsolódik, a nemzetközi döntő 12. tagját a netezők választhatják ki. A globális döntő április végén lesz a brüsszeli Atomiumban. (H. M.)