Mesterlövész mobilgyártók

Hogyan lehet új pozíciókat szerezni egy telített piacon? A kérdésre adható (egyik) klasszikus marketingválasz szerint a vevői igényeket pontosabban tükröző termékekkel. E törekvés jegyében születtek meg az immár a magyar vásárlókat is meghódító rétegtelefonok, amelyeknek ugyanolyan fontos szerepük lehet a piaci torta újraosztásában, mint a tömeggyártmányoknak.

Ezen a vonalon igyekszik előrejutni a készülékkínálatát gyors ütemben bővítő, immár a második számú gyártóvá előlépett Samsung is. A cég két friss kreációja közül a Beat a tizen-huszonéves "zenetelefon-korosztály" minél több tagját igyekszik megszólítani, a hiánypótló Tobi pedig tipikus "kölyöktelefon", amelyet a kisiskolások is könnyen és biztonságosan használhatnak.

Az új Beat 20 órányi folyamatos zenelejátszásra képes. Az összes - kézi készülékek esetén szóba jöhető - audio- és videoformátumot lejátssza. A 4 GB-nyi saját memória, a digitális equalizer, a zajszűrős sztereó fejhallgató, a zeneszám-felismerés az audiolejátszók között is a felső kategóriában biztosítana helyet a készülék számára - hogy telefonálni, fényképezni, filmet nézegetni is lehet vele, az már csak a ráadás.

A Tobi egyrészt a kezelőfelület grafikus "testreszabhatóságában" (a szörnyes, hóemberes, vízi világos témák választékával), másrészt pedig a biztonsági alkalmazásokkal próbál kitűnni a mezőnyből. Utóbbiak közül az egyetlen gombnyomással elindítható S. O. S.-hívás, S. O. S.-üzenet, illetve alibi hívás érdemel figyelmet.

A testreszabhatóság az egyik erőssége a Nokia divattelefonjának, a 7610 Supernovának is. A készülék mindenben (kamera, memória, zenelejátszó, videofunkciók) jobb egy kicsit az átlagnál. Emellett képes rá, hogy (a kamera közreműködésével) a környezethez, illetve a tulajdonos hangulatához alakítsa a hatalmas képernyő arculatát és színvilágát. Ez az eddigi tapasztalatok szerint a célcsoportnak (a nőknek) annyira tetszik, hogy a középkategóriában mostanában szinte már alapnak számító extrákról (3G, videotelefonálás, GPS) is hajlandók lemondani érte. Ami szintén az alaptételt igazolja: ha sok telefont akarsz eladni, pontosan kell céloznod. (H. M.)

Tobi, Beat, Supernova - három készülék, három célcsoport
Tobi, Beat, Supernova - három készülék, három célcsoport
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.