Gőzmotoros gépjármű
A floridai Cyclone Power Technologies, Inc. már tovább jutott a gondolatnál. Megtervezte és több változatban megépítette Green Revolution (Zöld Forradalom) nevű gőzmotorját. Ez külső égésű motor, ezért gyakorlatilag nagyon sokféle tüzelőanyaggal működtethető. Ebből a külső égéstérből az elsődleges hőcserélőbe jut az égéstermék, amelyik ott ionmentes vízből fejleszt gőzt, és ez radiál dugattyús motort vagy turbinát hajt meg. A gőzfejlesztés zárt körfolyamatban valósul meg. Javítja a rendszer hatásfokát, hogy további három hőcserélő hasznosítja a hőt, és ezért a véglegesen távozó "kipufogógáz" hőmérséklete 350 Celsius-fok alatt van. Ily módon akár 60 százalék hatásfok is elérhető. Az új gőzmotor 10-15 másodperc alatt indítható, és 60 percen belül eléri üzemi hőmérsékletét. A Cyclone cég eddig 48 szabadalmat kapott vagy igényelt e gőzmotorra és alkatrészeire.
Mivel az új gőzmotor a teljes fordulatszám tartományában nagy forgatónyomatékot képes leadni, nincs szükség tengelykapcsolóra, sebességváltóra, elektronikus vezérlésre. Elmarad az olajszivatytyú is, hiszen elegendő a motorhoz a vízkenés. De szintén szükségtelen a katalizátor, mert nincsenek mérgező kipufogógázok. A hagyományos belső égésű motorokhoz viszonyítva sokkal kevesebb alkatrész kell, ezért kisebb a motor befoglaló mérete, súlya és energiavesztesége, természetesen azonos teljesítményre vonatkoztatva. Már többféle fűnyírót gyárt a cég ezzel a gőzmotorral. A fő alkalmazási terület azonban a generátorok meghajtása lesz. Emellett gépjárművekben is kívánják használni. Ennek egyik első lépéseként megkísérlik a közeljövőben a gőzmotoros gépjárművel felállított ma érvényes 205,44 km/h sebességi világrekord megdöntését.