Kölyök- és nagyiketyerék a láthatáron
A 8-12 éves generációnak még az USA-ban is alig a fele (egészen pontosan a 46 százaléka) használ mobiltelefont, ami gyártói szemmel nézve hatalmas piaci rést jelent. Az érintett korosztályhoz az Egyesült Államokban több mint tízmillió potenciális fogyasztó tartozik. Ők ma jellemzően 10-11 éves korban kapják első mobiltelefonjukat, többnyire abból a (szülői) megfontolásból, hogy mindkét félnek biztonságot ad, ha a gyerek elérhetővé válik. Ez a korhatár megfelelő marketinggel lejjebb is vihető - ráadásul a gyermekeknek szánt készülékek - szemben a "nagyimobilokkal" - nem igényelnek speciális technológiai és dizájnmegoldásokat. (Bár történtek próbálkozások például a programozható - Anya, Apa stb. - gyorshívógombok kialakítására, sőt olyan koncepció is létezik, amelyben a kagyló kialakítású telefon szétnyitás után magától, automatikusan felhív egy előre beprogramozott számot, illetve hogy sikeres hívást a gyerek közreműködése nélkül a szülő egyoldalúan is létre tudjon hozni.)
Aki esetleg azt gondolná, hogy csupán egy kissé rossz ízű, erőltetett marketingakcióról van szó ("adjunk el valamit a gyerekeknek, amire igazán nincs is szükségük"), azt a Nielsen elemzéséhez kapcsolódó felmérések el kell hogy gondolkodtassák. Ezekből ugyanis kiderül, hogy a szülők többsége nagyobb biztonságban érezné a csemetéjét, ha a gyermek (és számára így a szülő is) elérhető lenne mobilon. Közben persze félnek a túlságosan nagyra hízó számláktól, az emelt díjas hívásoktól és a telefonok gyakori elveszésétől-ellopásától, ám az aggodalmak nagy része a meglévő technológiákkal is okafogyottá tehető. A kölyökmobilokban - amelyeket egyelőre főként olyan alternatív telefongyártók fejlesztenek, mint a Firefly vagy a Teddyphone - alapszolgáltatás az emelt díjas számok letiltása, a híváshossz korlátozása, a fejlettebb készülékekbe pedig ujjlenyomat- vagy arcazonosító is kerülhet, ami értelmetlenné teszi az ellopást (és lehetetlenné, hogy az elveszett telefonnal a nem annyira becsületes megtaláló óriási számlákat csináljon, még mielőtt a számot a tulajdonos kikapcsoltatná a forgalomból).
Időközben a nagymamáknak-nagypapáknak szánt készülékeknél is elindult egy második hullám. Ezeknél a telefonoknál a nagy kijelző, a nagyítható betűméret, a méretes és jól látható billentyűkből álló gombsor, valamint a végletekig leegyszerűsített (esetleg hangutasításos) kezelés jelenti azt az "újítást", amellyel a speciális célcsoportot megcélozzák. A nagyok közül a Samsung, a kevéssé ismert gyártók közül a svéd Doro vezeti a mezőnyt, de van nagyimobilja a Nokiának, a Motorolának és az LG-nek is.