A sör vonzásában
Eddig kevesen vizsgálták azt, hogy valóban vonzóbbnak találjuk-e a többieket, ha részegek vagyunk. Eme hiánypótló kutatások egyike még 2003-ban zajlott Skóciában, amikor is tudósok arra kérték a kocsmák és kávézók alkoholban oldott diákközönségét, hogy pontozzák az eléjük rakott portréfotókat vonzósági szempontból. Az eredmények szerint alkohol hatása alatt valóban nő a tetszési index, de persze elképzelhető, hogy azok az emberek isznak sokat, akik eleve könnyen lázba jönnek, alkohol ide vagy oda.
A kérdés megoldására angol tudósok irányított kutatás során keresték a választ. A vizsgálatban részt vevő 84 diák véletlenszerűen kapott azonos ízű alkoholos, illetve alkoholmentes italt. Az alkoholszintet úgy állították be, hogy a diákok kicsit becsípjenek, majd mindkét nembeli egyetemistákat ábrázoló arcképeket mutattak nekik. Az alkoholt fogyasztó fiúk és lányok vonzóbbnak értékelték a képeken szereplőket, mint a teljesen józan kontrollcsoport. Sőt a hatás nem csak az ellenkező neműekre volt érvényes: a becsípett diákok a saját nemükre is sokkal fogékonyabbnak bizonyultak.
További kutatási tervek között szerepel a kísérlet megismétlése különböző alkoholmennyiségekkel, valamint fényképek helyett bárokban flörtölő emberekről készült videók nézegetésével. Ez utóbbi azért lenne fontos, mert így a társadalmi közeg is szerepet kaphat a kutatásban.
Az alkohol egyébként nemcsak fogékonyabbá tesz más emberekre, hanem egy másik kutatás szerint felelőtlen viselkedésre ösztönöz, a fogyasztó pl. könnyebben belemegy meggondolatlan szexuális kapcsolatba. Ez két dolog miatt lehet: egyrészt, mert az alkohol közvetlenül hat az agyra és csökkenti a gátlásokat, másrészt pedig egész egyszerűen az alkoholfogyasztást lehet okolni a kifogásolható viselkedésért.