Kinyírja a klikkvadászokat a Facebook

Ismét átalakítja algoritmusát a világ legnagyobb online közösségi hálózata.

A Facebook ezentúl mérni fogja, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek a mobil böngészőben megjelenő instant cikkek olvasásával, így pontosabb képet nyerhetnek arról, hogy milyen tartalmak érdeklik a felhasználót, és ennek alapján lesznek kiválogatva a hírfolyamban feltűnő anyagok. Vélhetően ritkábban látunk sok anyagot egy tartalomszolgáltatótól, és nagyobb lesz a hírfolyam-változékonyság.

A Facebook még tavaly nyáron jelentette be, hogy több releváns tartalmat kever majd be a hírfolyamába a felhasználók szokásainak figyelembe vételével, ami azt jelenti, hogy azt is figyelembe veszik, mennyi időt szánunk egy-egy bejegyzés olvasásával, illetve ráklikkelünk-e a posztokban szereplő hivatkozásokra, vagy sem. Most tovább csiszolják az algoritmust, ami az olvasással eltöltött idő mellett azzal is kalkulál, hogy mennyire változatosak a hírfolyamban megjelenített posztok.

A Facebook a klikkvadász bejegyzéseket és oldalakat próbálja kigyomlálni azzal, hogy minőség szerint is rangsorolja a rajongói oldalak és a felhasználók bejegyzéseit. Az újítást először a mobilos felhasználók fogják érzékelni: ha okostelefonról pörgetjük végig a hírfolyamot, elvileg egyre több érdekes tartalmat és kevesebb spam-et, "Klikkelj és nyerj!" típusú posztot fogunk látni.

A Facebook - nem túl meglepő - felfedezése szerint a felhasználók számos különböző forrásból szeretnek tájékozódni - ez a felismerés vitte rá őket, hogy szélesebb merítésből szemezgessen az algoritmusuk. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy egy-egy rajongói oldal bejegyzései közül adott esetben kevesebb jelenhet meg az üzenőfalon. A Facebook ugyanakkor igyekezett megnyugtatni a tartalomszolgáltatókat, hogy az új algoritmus nem okoz majd jelentős változást a forgalmukban. A Thenextweb cikke szerint az újítás  inkább azoknak a cégeknek lehet rossz hír, amelyek rendkívül gyakran - néhány percenként - posztolnak az oldalukra, teleszemetelve ezzel a hírfolyamot.

NOLBLOG
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.