Kevesebb számítógépet veszünk
Az IDC piackutató cég adatai szerint szerint a tavalyi negyedik negyedévben 0,4 százalékkal kisebb volt a személyiszámítógép-szállítások volumene az egy évvel korábbihoz képest. Jelentős, 3,5 százalékos visszaesést tapasztaltak az amerikai piacon. A recesszió az összes termékkategóriát érinti, egyedül az 500 dollárnál olcsóbb hordozható számítógépek piaca mutat némi bővülést (ezen belül a legolcsóbb alternatívát jelentő, kicsi és olcsó netbookokból 160 százalékkal többet adtak el, mint 2007-ben).
A csökkenés lényegesen nagyobb is lehetett volna, ám a gyártók hatalmas árlefaragásokkal igyekeztek mozgásban tartani a piacot. Ebből következik, hogy a bevételek még elszomorítóbb képet mutatnak. A kereslet nagyságrendjének és irányának változásához a gyártók eltérő mértékben tudtak alkalmazkodni, ami az erőviszonyokat is átalakította: a legnagyobbnak számító HP valamelyest erősödött, az "ezüstérmes" Dell kismértékben gyengült. Előretörtek a távol-keleti PC-gyártók, mindenekelőtt Toshiba, az Acer, illetve a netbook-hullámot elindító Asus (az IBM személyiszámítógép-üzletágát átvevő Lenovo részesedése viszont csökkent).
Magyarországon a globális átlagnál nagyobb volt a visszaesés: az utolsó negyedévben 35 százalékkal csökkentek az asztaliszámítógép-eladások az egy évvel korábbihoz képest, a laptopok piaca pedig 8 százalékkal lett szűkebb. Elsősorban a céges és közületi megrendelők eltűnése okozta a recessziót, egyéni vásárlókból alig volt kevesebb mint 2007-ben.