Egy kitöltött profillal nagyobb bizalomra lehet szert tenni az online világban, mint amiben a szomszédok vagy a kollégák részesülnek. Egy jó adatlap elég mindehhez?
Egy kitöltött profillal nagyobb bizalomra lehet szert tenni az online világban, mint amiben a szomszédok vagy a kollégák részesülnek. Egy jó adatlap elég mindehhez?
Az online ismerősökben majdnem annyira megbízik egy átlagos internet-felhasználó, mint a valódi barátaiban – derül ki A NYU Stern Üzleti Egyetem és a BlaBlaCar közös kutatásából, melyet tizennyolcezer európai felhasználó megkérdezésével készítettek. A hiánytalanul kitöltött profillal rendelkező online partnerek az új generáció szemében megbízhatóbbak, mint a kollégák és a szomszédok, ez a bizalmi szint megközelíti a barátok és a család szintjét.
Ennek oka, hogy Európában egyre inkább terjednek a sharing economy szolgáltatások, és az ezeket használók megszokták a virtuális partnerek jelenlétét a mindennapi életükben. Ma már egy online profil alapján azonnal fel tudjuk mérni egy adott személy megbízhatóságát, még akkor is, ha nem találkoztunk vele korábban. Ez a trend a BlaBla Car szerint a közösségi gazdaság egyéb területeire is pozitív hatást gyakorol.
A megkérdezettek közel fele (48 százaléka állította azt, hogy a telekocsizás nyitottabbá tette más emberek irányába. A digitális bizalom feltétele a kitöltött adatlap, az értékelések, a felhasználó tevékenységi szintjének nyilvánossá tétele, kötelező erejű pénzügyi kötelezettség, valamint a közösségi média profilokkal való integráció.