Így csinálj működő honlapot

Aki akár csak egyszer is körülnézett már a vállalkozói/kisvállalati honlapok világában, biztosan egyetért velünk abban: a legtöbb alkotás a koncepcionális, szerkesztési és kivitelezési hibák tömény koncentrátuma. Pedig a működő (értsd: üzleti hasznot hozó) honlapok megfaragása nem ördöngösség – az alapokat mostantól egy praktikus kötet is tartalmazza.

A létező honlapkínálat azt tükrözi, hogy mit gondolnak a (jellemzően az internet előtti időszakban szocializálódott) cégvezetők az internetes "kirakat" funkciójáról. A nyitólapon többnyire arról olvashatunk, hogy "Üdvözöljük honlapunkon, cégünk 1997-ben alakult..." – vagyis a legértékesebb területet csupa olyan információ foglalja el, amire a kutya sem kíváncsi. Az Internet sikerkalauz című, a Kossuth Kiadónál nemrég megjelent, Komáromi Zsombor (gyakorló informatikai szakíró) tollából származó okosság-gyűjtemény szerint az első számú szabály: nem az a fontos, hogy mit szeretnénk elmesélni magunkról, hanem az, hogy mit keresnek az ügyfelek. Márpedig egy internetes keresés a legritkább esetben irányul egy konrét (cég)névre. A kliensnek vízvezetékszerelőre, karnisra vagy babakocsira van szüksége – ehhez képest a tipikus céghonlapról nem is feltétlenül derül ki, hogy az adott vállalkozás mit árul.

A sikeres honlap – többek között – attól jó, hogy a Google-ban a megfelelő kulcsszóra keresve az első 20 találat között előjön (az átlagos felhasználó ritkán gördít ennél lejjebb a sorban). Ma a céges weblapok többsége úgy készül, hogy a főnök megnézi a konkurenciát, és klónoztatja az ott látott rossz, de látványos megoldásokat. Pedig amennyiben ilyenkor legalább az előbb említett keresési tesztet is elvégeznék (hanyadik találat a szomszéd Villámkéz Kft.-je a villanyszerelés címszóra keresve), rögtön kiderülne, hogy hibás a minta.

A kötet a jó honlapstruktúra kialakítása mellett a keresőoptimalizálás legfontosabb és leghatékonyabb trükkjeire is megtanítja az olvasót. Ez a szakma már rég túljár azon a szinten, hogy a kulcsszavakat rejtsük el a forráskódban – a könyvben az aktuális ismereteket olvashatjuk arról, hogy hogyan lehet legálisan előrébb rukkolni a listán, és mi az, amit kifejezetten büntet a Google.

A célcsoport az a magánvállalkozói és cégvezetői kör, amelynek még nincs pénze a legjobb weblaborok megbízására, de azért szeretne hatékonyan jelen lenni az interneten. A könyv ezen a halmazon belül is legfőképp azoknak ajánlható, akik most startolnak az üzleti világban, esetleg nincs is saját boltjuk vagy irodájuk, és az internetre alapozva szeretnék viszonylag kis befektetéssel felpörgetni a bizniszt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.