Egymillió magyar indián a Facebookon
Naponta 2,5 milliárd hivatkozást oszt meg, és 2,7 milliárdot kedvel (lájkol) a Facebook egymilliárd felhasználója a világ legnépszerűbb közösségi hálózatának hivatalos statisztikája szerint. Egy felhasználó átlagosan napi háromszor lájkol az FB-re felkerült tartalmakat (bejegyzéseket, fotókat, videókat, hivatkozásokat, állapot-frissítéseket, rajongói oldalakat, alkalmazásokat), és három naponta tölt fel egy fényképet. A felhasználók naponta összesen 300 millió fotót töltenek fel, ami minden egyes nap 500 terabájtnyi adatot jelent.
A Facebook tábora továbbra is szédítő iramban bővül: 955 millió olyan felhasználójuk van, aki havonta legalább egyszer belép, közülük több mint 80 millióan kamu profillal regisztráltak (sokan álnevet, több profilt használnak, sokszor az oldalak aktivitásának mesterséges fenntartására – "önlájkolásra" –, népszerűsítésére, adathalászatra, spammelésre, vagy csak anoním hozzászólásokhoz).
A Social Bakers statisztikája némileg eltérőek, ők kevesebb, mint 900 millió felhasználót tartanak számon a világ 213 államából. Méréseik szerint fél év alatt százmillió taggal bővült a hálózat, ennek csaknem a felét Brazília, India és az Egyesült Királyság új felhasználói adták. (Ha ugyanilyen iramban bővül tovább a hálózat, akkor öt év alattmegduplázódhat a létszám.)
Lenyomtuk a cseheket
A toplistát az Egyesült Államok vezeti 160 millióval, a második helyezett Brazília, a harmadik India, mindkettő 50 millió fölötti felhasználóval, vagyis a három ország adja a Facebook felhasználó negyede. Magyarország 4 millió felhasználójával a 40. helyen áll. A hasonló népességű országok közül megelőzzük Csehországot és Görögországot és nem sokkal vagyunk lemarradva Belgimtól és Portugáliától. A lista végén Vatikán áll, összesen 20 felhasználóval.
Mindeközben Monacóban
Eddig egyetlen országban értek el teljes, száz százalékos lefedettséget: mind a 30 ezer monacói a Facebook-on lóg. A második helyezett Qatar, 82 százalékos penetrációval, összességében 25 országban van 50 százaléknál magasabb lefedettség, jellemzőeen a jóléti államokban. Az országok többségében továbba is fölfelé ível a görbe, kivéve Indonéziát, ahol több mint három millióan iratkoztak le, Ororszországban 2 millióan hagyták ott a hálózatot.
60 millió pókeres
A rajongói oldalak és alkalmazások toplistáját (a nyilván tartott 10 millió oldal közül) kevéssé meglepő módon a Facebook vezeti: a Facebook mobil alkalmazását 120 millióan kedvelik (használják), magának a cégnek az oldalát 70 millióan. A harmadik helyezett a Texas HoldEm Poker játék alkalmazás 60 millió felhasználóval, ez majdnem a duplája a Zynga cég másik sikerjátékának, a Farmville-nek (a két játék többszáz millió dollárt hozott a cégnek).
Potter már nem menő
A celebek közül Eminem és Rihanna vezet 60 millió körüli rajongóval,a film, rajzfilm hősök közül a The Simpsons lenyomta Harry Pottert, a sorozatok közül a Family guy a legnépszerűbb, a sportrajongók kedvence pedig Cristiano Ronaldo, mindnyájan 40 millió fölötti táborral. Az ötvenes toplistát a játékok, filmsztárok, előadók és sportolók uralják, rajtuk kívül csak néhány multicégnek sikerült felverekednie magát, a legtöbb rajongója ebben a körben a Coca colának, a Disney-nek és a Red Bullnak van. A "helyek" közül – ahová a legtöbben jelentkeznek be FB-alkalmazáson keresztül – Los Angeles nemzetközi reptere a legnépszerűbb, itt másfél millió "check-in"-t nyomtak a felhaszálók.
Bejelölt az anyám!
Magyarországon fél év alatt negyedmillióval növekedett az FB-júzerek száma, már 4,1 millió magyarországi felhasználót tart nyilván a Social Bakers. Ez a régióban jónak mondható, 41 százalékos lefedettséget jelent. Az internetezők körében értelemszerűen magasabb az arány: három netezőből kettő a Facebook-on lóg (67 százalékos penetráció). A magyar FB-felhasználók többsége 18-34 év közötti, a legnagyobb, egymilliós csoportot a 25-34 közöttiek adják. A növekedés viszont a fiatalabbak körében lelassult az elmúlt fél évben a bővülést már inkább a középkorúak adták. Magyarországon is mérhető tehát az FB "korosodása", ami megfelel a nemzetközi trendeknek: a tinik körében már nem annyira trendi a Facebook, míg az eddig alulreprezentált 35 éven felüliek egyre nagyobb számban csatlakoznak. A két trend összefügg egymással, a "bejelölt az anyám" szindróma, tehátt az idősebb korosztályok, szülők belépése elriaszthatja a gyerekeiket a fészbukolástól.
Extrém indiánok
Változatlanul az Extreme Silver rajongói oldalát kedvelik a legtöbben Magyarországon: már 950 ezer rajongónál tartanak, bőven leelőzve a Túró Rudi és a Mekizni jó! oldalakat. Az Extreme Silver a "Mi az indián neved?" alkalmazásának köszönheti népszerűségét. Tavaly indított kampányuk korrektségét ugyan sokan megkérdőjelezték, mondván a csatlakozók nem tudták, hogy valójában egy ékszerüzlet oldalát jelölték be. Minden esetre az idő őket igazolta, rajongótáboruk ugyanis zavartalanul bővül, nem hagyták ott őket a rajongók, legalábbis messze nem akkora létszámban, mint ahány új indiánt össze tudtak lasszózni.
Hiperaktív plázázók
A Social Bakers Magyarországon is külön méri a "helyek" népszerűségét; mint kideült, nem repülőtér vezeti a listát – ahogy sok más országban –, hanem az Aréna Pláza, 13 ezer bejelentkezéssel. A Liszt Ferenc repteret 12 ezren, Budapest városát pedig 11 ezren jelölték meg tartózkodási helyként.