BarCamp - lendületben a web2
A szerdán megrendezett BarCamp Budapest egyik fontos témája volt, hogy miként látják a jövőt a nyomtatott lapok az online világban. Számos jelentős médium (Origo.hu, HVG.hu, Index.hu, FN.hu, Hetiválasz.hu, NemzetiSport.hu, Kisalföld) mutatta be koncepcióját az online közösségek kiszolgálásával, a web2 lehetőségeivel kapcsolatban.
Vörös T. Károly, a Népszabadság főszerkesztője elmondta, a nyomtatott politikai napilapok régóta válságban vannak: csökken a példányszám és a hirdetési bevétel is. A Népszabadság jelenleg azon dolgozik, hogy a bevételhez igazítsa a struktúrát – tette hozzá. A főszerkesztő szerint a minőségi politikai napilapok csökkenő példányszámmal ugyan, de még hosszú ideig meghatározó szereplői lesznek a sajtópiacnak.
Facebook-vallás
Mára a magyar médiapiacra is sikerrel tört be a web2. A médiumok a közösségi szolgáltatások révén, így például az iWiW-en, a Facebook-on és a Twitteren próbálják megszólítani a felhasználókat. Dobó Mátyás, a Peer Applications ügyvezetője a témával kapcsolatban úgy fogalmazott: Facebook-vallás van kialakulóban. Tóth Benedek, a Turulcsirip felelős vezetője személyes tapasztalatairól beszámolva elmondta, a közösségi oldalak még mindig sokkal inkább a közösségről szólnak, mint a tartalommegosztásról.
A NOL a BarCampon
A konferencián a mainstream és a civil média kapcsolata is felmerült: Sós B. Péter, a NOL szerkesztője bemutatta a napilap és a Cicsero.net roma civil újságíróinak együttműködését, amely jól demonstrálja, hogy ma már egy fényképezőgépbe épített kamera és egy internetkapcsolat is elegendő ahhoz, hogy a civilek olyan híradást, beszámolót készíthessenek, amely akár azonnal bekerülhet a „mainstream” hírek közé is.
A NOL egyre aktívabb gyakorlati alkalmazója a webkettes világnak, az olvasók a cikkeket pár klikkeléssel megoszthatják kedvenc közösségi portáljukon, hamarosan pedig elérhető lesz az újság saját mobilalkalmazása is.
Az innovatív vállalkozásokat díjazták
A konferencián kiemelten foglakoztak azokkal az innovatív vállalkozásokkal, amelyek tudatosan használják a web2-es alkalmazásokat. Számukra versenyt is hirdettek. Összesen 37 pályázat érdekezett, ebből az előminősítést követően hét vállalkozás mutatkozhatott be a rendezvényen. A befektetőkből és cégvezetőkből álló zsűri a vállalkozások vezetőinek egyenként 10 perces prezentációja után választotta ki a győztest.
A hét pályázó, a moly.hu, az otthonrol.hu, a joszaki.hu, a Pocket Guide, a csajokespasik.hu, a grundfoci.hu és a ninimo.com közül a zsűri végül Pocket Guide turisztikai navigációs és információs alkalmazásnak ítélte a fődíjat. A második helyezett az otthonrol.hu távmunka-közvetítő oldal lett, a dobogó alsó fokán pedig a joszaki.hu szakember-ajánló oldal végzett.