Átrepülte az Atlanti-óceánt a napelemes repülő
Az eredeti tervek szerint a gép Párizsban landolt volna, tisztelegve Charles Lindbergh előtt, aki 1927-ben elsőként tette meg az utat egyedül gépével, a Spirit of St Louis-zal. Az időjárás-előrejelzés azonban viharokat jósolt a hétre a francia főváros környékén, így biztonsági okokból Sevilla mellett döntöttek – számolt be a BBC.
Leszálláshoz készül a Solar Impulse Sevilla felett Reuters |
A csak napenergiával működő repülőgép felületén 17000 napelem található, amelyek a nappali órákban részben a közvetlenül az elektromos hajtóműveket látják el energiával, részben pedig a lítiumion-akkumulátorokat töltik fel az éjszakai repüléshez szükséges „üzemanyaggal”.
Bertrand Piccard pilóta és üzlettársa, Andre Borschberg felváltva vezetik a gépet, amellyel több részletben megkerülik a Földet. Az Atlanti-óceán átszelése a 15. etap volt. A szervezők most az Abu-Dzabiba szóló utat tervezik. Innen indult ugyanis világ körüli útjára a Solar Impulse 2015 márciusában.
Bertrand Piccard (jobbra) és Andre Borschberg, a Solar Impulse pilótái Reuters |
A napelemes gép eleinte gyorsan haladt a Föld körüli táv teljesítésében. Nyolc lépcsőben eljutottak Abu-Dzabiból Kalaeloára, Hawaiira. Az út egyik szakasza egy négy nap, 21 órás repülés volt a Csendes-óceán felett, amivel megdöntötték az idejét tekintve leghosszabb szóló repülés rekordját.
Megsérültek azonban a Solar Impulse elemei, így a javítások idejére egy 10 hónapos kényszerpihenőt tartott a csapat, amíg azt is megvárták, hogy az északi féltekén a megfelelő legyen a napos órák száma. Így idén április 21-én indultak el ismét Hawaiiról.
Az út utolsó szakaszában is főleg a korábban a svájci légierőnél szolgáló Piccard vezeti majd a gépet a Földközi-tenger felett.
A projekt célja nem a repülés jövőjének bemutatása, hanem hogy szemléltessék a napenergiában rejlő lehetőségeket.