A játékok nagyágyúi Los Angelesben
Ma kezdődik és csütörtökön ér véget Los Angelesben a „videojáték-ipar" legjelentősebb szakmai vására, az Electronic Entertainment Expo, azaz az E3. Elsőként a Microsoft mutatta be, milyen játékokkal hódítja meg a karácsonyi piacot. A kiállítás időzítése nem véletlen: rendre az év végén fogy a legtöbb számítógépes- és videojáték.
Minthogy a Microsoft az Xbox 360 konzol gyártója, Microsoft Game Studios vezetője jószerivel csak erre írt programokról beszélt: a Forza Motorsport 3 autószimulátor vagy a tavalyi siker, a lövöldözős Left 4 Dead 2 folytatás, míg a Halo 3 kiegészítőket kapott. Említésre érdemes még a zenekedvelők körében csemegének számító, The Beatles Rock Band című játék, amelynek bemutatójára maga Sir Paul és Ringo Starr is elment: minden bizonnyal jó pénzért.
A cég bemutatta a Natal nevű fejlesztést is: a kis doboz egy csomó különböző érzékelőt tartalmaz, erős processzorral, így teljes mértékben követni tudja testünk mozgását: azaz mindenféle kontrollerek nélkül irányítható lesz a játék. Állítják, hogy így élvezetesebb, de azt, hogy könnyebb, azt nem. Mindenesetre, versenytársat kapott a Wii, amelynek standján a tenisz-szimulátort pedig a nyugdíjas fehércipős ütőtörő, Pete Sampras méltatta.
Kiderült az is, hogy Steven Spielberg után egy újabb hollywoodi nagyágyú, James Cameron is beszáll a játékiparba. A háromdimenziós szuperprodukció, az Avatar jelenik meg játék-formában. Természetesen 3D-s tévékre, illetve speciális szemüvegekre van kitalálva.
Tajvanon, a Computex első napján az Intel négy új processzort mutatott be, többek között egy olyan alacsony energiafogyasztású változatot és egy chipsetet, amelyeket kifejezetten az ultravékony laptopokba terveztek. Az ultra-alacsony feszültségű (ULV, ultra-low voltage) processzorok lehetővé teszik majd olyan otthoni felhasználóknak szánt laptopok gyártását, melyek vastagsága kevesebb mint 2,5 centiméter, tömegük 0,9-2,3 kilogramm közé esik, miközben áruk is megfizethető marad. Ezek kevesebb energiát fogyasztanak annak érdekében, hogy hosszabb akkumulátor-üzemidőt tegyenek lehetővé, de ne csökkentsék a teljesítményt, s így a felhasználók élményét sem.