A közlekedési múzeum utolsó órái
A légvédelmi lövedék óraműve a magyar finommechanikai ipar szempontjából jelentős darabnak mondható, mivel a hazai óragyártás e lövedék óraművének önálló gyártásával indult. A tárlókban ébresztőórák, iskolai- és beléptető-órák, faliórák kelletik magukat. A tárlattal minden egykori és jelenlegi, a Közlekedési Múzeumban dolgozó munkatárs előtt is tisztelegnek: az egyik vitrinben a kollégák egy-egy órája látható.
A dolgozók óráit is kiállították Mirkó István / Népszabadság |
A tárlathoz csatlakozó tablókiállítás az időmérő szerkezetek történetét mutatja be a kezdetleges, külső energiától függő napóráktól, a torony- és ingaórákon keresztül a kvarckristállyal működő modern órákig. Nyomon követhető az az út, amelyet az emberiség több ezer év alatt járt be, míg eljutott a napóráktól a mai modern időmérő szerkezetekig. A bemutatott óratípusokon kívül megemlékeznek a jelentősebb órásmesterekről is, akik elmés újításaikkal járultak hozzá az időmérő szerkezetek fejlődéséhez.
Egészen különleges időmérő szerkezetek is láthatóak a tárlaton Mirkó István / Népszabadság |
Így a látogatók megismerkedhetnek Galileo Galilei, John Harrison és még sok más neves mester munkásságával. Hazai kuriózumként utalnakHell Miksa belső napórájára, amely az egri Líceum épületében, a Csillagvizsgáló toronyban csodálható meg eredetiben. A tablókiállítást a múzeum a jövőben vándoroltatni szeretné: Magyarország és a határon túli területek általános és középiskoláiban szeretnék kiállítani.
A kiállítás április közepéig látható Mirkó István / Népszabadság |
A Fekete Zsolt rendezte bemutató 2015. április 15-ig, a Közlekedési Múzeum zárásáig látható.Az „Utolsó órák" című órakiállítás a múzeum épületének rekonstrukciója (pontosabban a ledózerolás és az eredeti állapotokat közelítő újjáépítés) előtti utolsó kiállítás. Ezek tényleg az utolsó órák.