Pedálos helikopter
A győztes kanadai Aero Velo cég Atlas nevű gépe monumentális, négyrotoros szerkezet. A jármű szélessége0,58 méter, a négy rotor átmérője20,4 méter, a súlya pedig mindössze55 kg. Az előírás az volt, hogy emberi erővel hajtva legalább egy percig maradjon három méter magasságban egy 10×10 méteres területen belül. Mivel 33 éven keresztül minden kísérlet kudarcba fulladt, ezért egyre emelték a díj összegét. A Sikorsky-díj mai összege 250 000 dollár, amit 2009-ben szavazott meg a Sikorsky Aircraft Corporation a győztesnek. Negyedmillió dollár már óriási kihívást jelentett a konstruktőröknek, és 4 éven belül megszületett a rekord.
A lelkes torontói diákok és fiatal tervezők által épített szerkezet repülésre kimondottan alkalmatlan, a legenyhébb légfuvallat is darabokra törné, csak a feltételek teljesítése volt a cél. A „motornak” használt kerékpárt nagy erővel kell hajtani egy maximum 72 kg-os embernek. A csapat vezetőjére, Todd Reichertre esett a választás, aki nemcsak aerodinamikai szakértő, de lelkes gyorskorcsolyázó is.
A csúcsbeállítás során az Atlas 64 másodpercig volt3 méterfölött, viszont az oldalra sodródás követelménye majdnem meghiúsította a rekordot, 9,8 méterre távolodott a kiindulási ponttól. A sikert többszöri eredménytelen próbálkozás előzte meg, végül egy kürt jelezte az „élő motornak”, hogy elérte a három métert és egy percig efölött kell maradnia. Ez annyira sikerült, hogy 3,3 méterre is felhajtotta a gépét. Az elsodródás annyira jellemző ennél a feladatnál, hogy a konkurens csapat, a Marylandi Egyetem Gamera nevű járműve korábban elért a Sikorsky feltételek közül kettőt, a magasságot és az időtartamot, de a pilóta nem tudta a 10 méteres távolságon belül tartani a gépét.
A torontói csapat szerint ez a győzelem csak a kezdete a közös munkájuknak. Egy olyan kerékpárt szeretnének tervezni, amely eléri a 75 mérföldes óránkénti (120 km/h) sebességet.