A hét híre: Gmail-változás
A Gmailban eddig is volt lehetőség a beérkező levelek kategorizálására – például a fontosság jelölése és a címkerendszer révén –, mostantól azonban alapértelemben ötfelé ágazik a levélfolyam (az első hírek szerint szerencsére csak azoknál, akiknek tetszik az újdonság). Az első osztályba a fontos levelek kerülnek: ezt a kategóriát azoknak szánja a szolgáltató, akikkel a leggyakrabban levelezünk.
A második kalap a „social” nevet kapta, és ide a közösségi oldalak (Facebook, Twitter stb.) felől érkező üzenetek kerülnek. A harmadik kategória – „promotions” – a spamgyanús, de nem letiltott felhasználóktól érkező leveleké: vásárlási, üdülési ajánlatok, kedvezményes repülőjegyek, akciók futhatnak be ide. Hogy az „updates” (frissítések) címke alámi kerül, az még nem világos – ez majd kiderül a gyakorlatban. Az ötödik kategória – „forums” – a levelezőlistákról és üzenőfalakról érkező küldemények gyűjtőhelye lesz.
Értelmes elképzelés lehet a mailek „előválogatása”, óvatosságra int ugyanakkor, hogy a többség a jelenlegi címkerendszert sem használja, és egyáltalán nem biztos, hogy az ötosztályos, mechanikusnak tűnő rendszer pontosan lefedi majd a felhasználók szempontjait. A Google maximális rugalmasságot ígér, ami az időzítésre is érvényes: az átállás napokon belül megindul, de akinek sürgős, az a Beállítások – Beérkező levelek menüpontban korábban is átválthat az új struktúrára.