Kettéválik a Lenovo
Erre utal, hogy a két márkát most szervezetileg is különválasztják: a Lenovo és a Think a jövőben elkülönült részlegekben működik majd.
A szétválásra egy kiszivárgott vállalatvezetői levél utal, a hírt hivatalosan még nem erősítették meg. A levél alapján a Lenovo elnevezés a felhasználóknak szánt termékeket, a Think pedig a csúcskategóriás és az üzleti típusú gépeket, valamint a munkaállomásokat jelöli majd. A Thinket tehát egyértelműen feljebb pozicionálják, ami árban és minőségben is magasabb szintet jelent majd.
A család első, névadó tagja 21 évvel ezelőtt, 1992-ben jelent meg: a ThinkPad 700c üzleti kategóriás noteszgép volt mai szemmel szerény, akkoriban viszont forradalminak számító jellemzőkkel (amelyek közül a közönség a hordozhatóságot és a strapabíró kialakítást értékelte a legtöbbre).
A 700c még fehér volt, mára viszont a Think készülékek márkavédjegyévé vált a fekete, karcálló műanyag borítás.
A szervezeti integráció kudarcai egyébként az üzletet nem hátráltatják: a cég folyamatosan nyereséges, és a válság ellenére is növekszik, különösen az európai piacon.