Nincs ingyencikk az NZZ-nél
Mindez egy tavaly elindított stratégia része. 2011 óta az NZZ nyomtatott változata már digitális formában is előfizethető. Ez volt az első lépés az online „hatalomátvétele” felé, és a próbálkozással eddig nem vallottak kudarcot. A lap belföldi nyomtatott kiadásának jelenleg 120 ezer előfizetője van, a digitális lapváltozatnak pedig mintegy tízezer. Ez a két orgánum természetesen önfenntartó, az online portálról viszont ugyanez egyelőre nem mondható el: a reklámok kevesebbet hoznak, mint amennyibe a működtetés kerül.
A menedzsment szerint az online hírgyártás – és ezzel a márka – színvonalát a jelenlegi feltételek mellett nem lehet megőrizni. A főszerkesztő szerint „ha valaki ugyanilyen nívón ingyen tud szolgáltatást nyújtani, akkor mi csinálunk rosszul valamit”, ami más szavakkal annyit jelent: bíznak benne, hogy tudnak olyan minőséget kínálni, amiért az olvasók hajlandóak lesznek fizetni.