Nincs ingyencikk az NZZ-nél

Internetes tartalmaiért is pénzt kér a jövőben a svájci Neue Zürcher Zeitung. Ez a váltás manapság már nem számít forradalmi tettnek, az viszont annál inkább, hogy a kiadó a portfólión belüli hierarchiában előrébb sorolja az internetes termékeket: nyártól a (fizetős) online kiadványok számítanak a fő kiadványnak, és a nyomtatott lap lesz a származékos termék. Az ingyenesség pedig minden fronton megszűnik.

Mindez egy tavaly elindított stratégia része. 2011 óta az NZZ nyomtatott változata már digitális formában is előfizethető. Ez volt az első lépés az online „hatalomátvétele” felé, és a próbálkozással eddig nem vallottak kudarcot. A lap belföldi nyomtatott kiadásának jelenleg 120 ezer előfizetője van, a digitális lapváltozatnak pedig mintegy tízezer. Ez a két orgánum természetesen önfenntartó, az online portálról viszont ugyanez egyelőre nem mondható el: a reklámok kevesebbet hoznak, mint amennyibe a működtetés kerül.

A menedzsment szerint az online hírgyártás – és ezzel a márka – színvonalát a jelenlegi feltételek mellett nem lehet megőrizni. A főszerkesztő szerint „ha valaki ugyanilyen nívón ingyen tud szolgáltatást nyújtani, akkor mi csinálunk rosszul valamit”, ami más szavakkal annyit jelent: bíznak benne, hogy tudnak olyan minőséget kínálni, amiért az olvasók hajlandóak lesznek fizetni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.