Mindent kibír New York új segélyhívója

A világ legnagyobb és legösszetettebb, digitális telefonrendszerekre, szuperszámítógépekre és egységes szoftveres környezetre épült segélyhívó rendszerét adták át New Yorkban.

Óránként ötvenezer hívást tud kezelni a Nagy Alma új 911-es központja: ez az átlagos forgalom negyvenszerese, és kilencszerese annak a hívásszámnak, amelyet 2001. szeptember 11-én regisztráltak a támadások idején. Mindezt redundáns módon tudja, azaz a város különböző pontjain ugyanolyan hívásközpontokat alakítottak ki, megelőzendő azokat az eseteket, amikor egy városnegyed áramszünetei miatt komoly fennakadásokat okoztak a segélyhívó rendszerben, mert az egyes központok a másik kiesése esetén – a különböző funkcióik miatt – nem tudtak belépni azok helyére.

– Csaknem tíz évig dolgoztak a szakembereink ezen a rendszeren, hogy leválthassuk a kiszolgált, 1968-ban átadott 9/11-es rendszert – mondta Michael Bloomberg, a város polgármestere. Az új rendszert 1500, azonos szoftverre kiképzett, profi kezelő üzemelteti majd, akik a rendőrségtől és a tűzoltóságtól érkeztek, s képzésük során tanulhattak is egymástól, hogy hatékonyabban segíthessenek az embereknek. 

Először fordul elő New York életében, hogy a segélyhívások egy helyre futnak be, s ott látják minden készenléti egység minden járművének a pozícióját, aktuális feladatát és annak státuszát is, valamint azt, hogy a szolgáltatot teljesítő mentőalakulatok milyen különleges helyzetek specialistái. A rendszer mögött pedig minden egyes távközlési vonal redundáns, így gyakorlatilag százszázalékos rendelkezésre állást és biztonságot garantál. Az évi tizenegymillió hívást kezelő vészhelyzeti központ koncepciójához hasonló kialakítására tesznek kísérletet Magyarországon is, EU-támogatással, az ígéretek szerint még az idén.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.