Javít a Nokia

Csökkenő veszteségről és bővülő eladásokról tanúskodnak a Nokia most napvilágot látott harmadik negyedéves üzleti adatai.

A számok lassú kibontakozásra utalnak, az ugyanakkor nem egyértelmű, hogy trendfordulót jeleznek-e: ahhoz, hogy a finn cég kilábaljon a válságból, az okostelefonok piacán kellene újítania, egyelőre azonban változatlanul csak a hagyományos készülékek területén erős.

A vállalat bevételei ugyan tovább csökkentek, ugyanakkor az eladott készülékek száma emelkedésnek indult, és meghaladta a 100 milliós számot (konkrétan 106,6 millió telefont értékesítettek az elmúlt negyedév során – igaz, ennek 90 százaléka olcsó, „nem okos” mobil volt). A közel félmilliárd eurós korábbi veszteség pedig gyakorlatilag eltűnt, immár csak 68 millió eurós mínuszt mutatnak a könyvek.

Az elemzőket nem is maguk a számok teszik bizakodóvá, hanem az a tény, hogy a vállalat relatíve jó pozícióból fordul rá a Windows Phone-os okostelefonok korszakára. Ezek első képviselőit a jövő héten mutatják be, és az egyhangú Apple–Android versengésbe új színt hozó készülékektől azt várják, hogy még egy nem túl látványos siker esetén is megváltoztatják a legrosszabb Nokia-mutatókat: a telefonátlagárat és az egy készülékre jutó profitot. A finnek ugyanis továbbra is a legerősebb szereplőnek számítanak a piacon az eladott készülékek száma alapján, de a kedvezőtlen termékportfólió miatt ebből évek óta nem tudnak igazán profitálni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.