Az első elektromos helikopter
A hajótól a repülőgépen át az autóig, mindenféle járműnek van elektromos hajtású, környezetkímélő változata, csak az elektromos helikopter hiányzott a sorból. Eddig, mert tavaly Pascal Chretien repülőmérnök és helikopterpilóta megtervezte, majd a francia Solution F céggel meg is építette a villamos hajtású légi járművet.
Először augusztus közepén sikerült az Electrocopterrel 2 perc 10 másodpercig, egy méter magasan, mindenféle kötéllel biztosítás nélkül repülnie is. Most már erőltetett tempóban fejlesztik, hogy hosszabb ideig és négy méternél magasabban is repülhessen. A konstrukció rendkívül súlytakarékos. A keret alumíniumcsövekből készült. Chretien elhagyta a helikopterek hátranyúló, nehéz farokrészét és rajta a forgatónyomatékot kiegyenlítő kis légcsavart. Azokat a két, egymás felett szembeforgó négy-négy lapátos rotorpár feleslegessé teszi, mert a szembeforgó rotorokon nem gerjed forgatónyomaték.
Az iránytartásban egy rövid kis függőleges kormánylap segíti. A kormányzáshoz a kettős rotorok hosszú tengelyét a pilóta a kezével kissé megdönti. Az emelkedéshez-süllyedéshez pedig a rotorokat hajtó villanymotorok teljesítményét növeli-csökkenti.
Az energiát a 160 Wóra kapacitású lítiumion-polimer akkuból vezetik az energia 87,5 százalékát hasznosító korszerű villanymotorpárhoz.
A Sikorsky cég már 2010-ben bemutatta a Firefly elnevezésű elektromos helikopterét. Ám a nagyon könnyű, de farokrotoros gép mindmáig nem tudott a levegőbe emelkedni, az elsőség így Chretien gépéé.