Behálózott magyarok
Ám a hozzáféréssel rendelkezők csaknem egyötöde nem szokott a weben szörfölni. Az aktív netpolgárok közel kilenctizede elsősorban hírolvasásra, tájékozódásra használja a hálót. Ezt követik a közösségi oldalak; a megkérdezettek háromnegyede alkalmanként vagy rendszeresen keresi fel ezeket a portálokat. Hivatalos ügyintézésre, árukereső site-ok böngészésére is sokan használják a webet. A népszerűségi lista élmezőnyébe tartozik az online vásárlás is: a válaszadók harmada böngészi ezért a világhálót.
A kutatás adataiból kitűnik, hogy az e-kereskedelemre nyitottak korábbi gyors ütemű növekedése az elmúlt másfél évben lelassult. Ugyanakkor azok, akik vásárolnak a világhálón, sokkal intenzívebben, magabiztosabban, több bizalommal teszik azt, mint korábban. Az e-kereskedelmi piac folyamatos bővülése is ebbe az irányba mutat: a 2008-ban még csak 60 milliárdos szektor 2010-ben várhatóan 135 milliárd forintos forgalmat bonyolított le. A gyakorlott netes vásárlók négyötöde úgy gondolja, a jövőben is használja a webet ilyen célból, míg azok, akik nem éltek eddig ezzel a lehetőséggel, jóval kevésbé nyitottak. Utóbbiaknál ez az arány alig öt százalék.