Jó móka volt visszafejteni a Kinectet

Az ötmilliomodik eladott Microsoft Xbox Kinect után érdemes azt is megmutatni, a játékok vezérlésén túl mire jó még a mozgás-, gesztus- és mimikafelismerő szerkezet.

Nem csak az eladási számok mutatják, hogy a Kinect nagy siker. Sorra jelennek meg videofelvételek arról, hogyan tarolta le a házikedvencet, a gyereket vagy a feleséget egy-egy szenvedélyes, a játékba belfeledkezett használó. (Lehet, hogy már a magyar használati utasításba is bekerült: nagyon figyeljünk arra, hogy a tévé előtt és körülöttünk legalább másfél méteres körzetben ne legyen senki. Ha mégis, súlyos sérülés kockázatának van kitéve.)

Amikor megjelent a Kinect, a kütyümániások azonnal rávetették magukat, hogy megtudják, mi van benne. Egy cég 1000 dolláros díjat tűzött ki annak, aki először dolgozza fel a Kinect jeleit windowsos vagy egyéb PC-vel. Mikor a Microsoft erre válaszul úgy nyilatkozott, nem igazán örülne a viszszafejtésnek, a díjat felemelték 2000 dollárra. Amikor megérkezett az első „törés”, és a viszszafejtő nem tette közzé a kódot, ahogy a rendes hackerek szokták, hanem 10 000 dollárért akarta árulni, a díjat 3000 dollárra emelték. A rendes, spanyol nemzetiségű hackerek egyébként egy USB analizátorra vártak, egy olyan műszerre, amely elemzi a Kinect által kiadott jeleket. Megrendelték, de a gyártó csak két hét alatt tudta szállítani, ezalatt a nem rendes hacker a videókat és a távolságérzékelőt részben feltörte. Amikor megérkezett az analizátor, a spanyolok valamivel több mint 24 (folyamatosan végigdolgozott) óra alatt elvégezték a feladatot.

A Kinect egyébkéntmeglehetősen sok adatot generál. Nem is lehetett volna sokkal korábban megalkotni, mert nem létezett kellő teljesítményű feldolgozóegység. Most viszont 150 dollárért kapható egy olyan szerkezet, amelynek távérzékelő-, illetve távmérő és adatfeldolgozó képességei nagyságrendekkel drágább robotokban sincsenek meg. Úgyhogy a visszafejtés révén a Microsoft játékvezérlője ugrásszerű fejlődést hozhat a robottechnikába.

Megoldható vele a robotok „látása”: hogy felismerjék és értékeljék a környezetet. Ehhez hasonlóan olyan berendezést is építettek már több Kinect köré (hogy több szemszögből láthassanak), amely valós időben felés megméri a környezet tárgyait abból a célból, hogy a lakásvásárlók virtuálisan, távolról bejárhassák a célobjektumot. De készült már gesztusokkal a világítást vezérlő és mozdulatokkal zenét generáló eszköz is.

A Kinect darabokra szedve
A Kinect darabokra szedve
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.