Hackerek tesztelik a lopásgátlókat

Tizenhat év csökkenés után 2009-ben újra nőtt az autólopások száma Németországban. Ez egyértelműen azt jelenti, hogy a tolvajok megtalálták a módját a lopásgátló elektronika kiiktatásának.

A biztonsági rendszerek gyártói saját hackereket alkalmaznak, akik megpróbálják megtalálni azokat a biztonsági réseket, amelyen behatolva már gyerekjáték az autólopás. Karsten Nohl, egy berlini biztonsági cég szakértőjének véleménye szerint a gépjárműgyártók közül sokan nem fordítanak elég figyelmet a lopásgátló elektronika tesztelésére, ezért könnyen kiiktatják a jármű védelmét a megfelelő eszközzel felszerelt tolvajok. Nohl egy brémai gépjárműbiztonsági konferencián kijelentette, hogy egy közismert lopásgátló rendszer algoritmusát mind össze hatórás próbálgatással sikerült megfejtenie, és ezzel az összes Hitag–2-vel védett gépkocsi könnyen ellophatóvá vált.

Amerikai szakértők még ennél is könnyebben feltörhető rendszerekről számoltak be. Nekik a világhírű Texas Instruments lopásgátlóit egy óra alatt sikerült feltörni!

Az amerikai szakértők egyike Ari Juels arról számolt be, hogy az amerikai cégek csak 40 vagy 48 bites kódot alkalmaznak lopásgátló rendszereikben. Ez sokkal gyengébb biztonságot ad, mint az amerikai biztonsági szabvány (AES), amely 128 bitet javasol. Egy ilyen hosszú jelsorozatot még egy korszerű elektronikával felszerelt hacker sem tud ésszerű idő alatt megfejteni, ezért a gépkocsi teljes élettartamára megfelelő biztonságot nyújt. A reflektorfénybe került biztonságtechnikai cégek mindenesetre biztosították jövendőbeli vevőiket, hogy rendszereiket átállítják az amerikai szabványra (AES).

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.