Pénztárcával az online shopban

A magyarok kétharmada még mindig az utólagos készpénzes fizetést választja, ha az interneten vásárol, de az alternatív fizetési formák népszerűsége és változatossága nálunk is folyamatosan nő – ez derül ki a Kutató Centrum most megjelent E-Shopping Reportjából. A kutatási jelentés azt sugallja, hogy a készpénz uralma nem tart örökké, a befutó hosszabb távon nálunk is a PayPal lehet.

Az egyelőre hegemón helyzetű bankjegyes fizetést a népszerűségi sorrendben az átutalás és a bankkártyás vásárlás követi. Hogy ez utóbbiaknak nem nagyobb a részesedésük, az elsősorban a bizalomhiányon múlik, és ez az attitűd csak nagyon lassan oldódik (egyelőre inkább a férfiak körében). A világhálón vásárolni amúgy is csak a rendszeres internethasználók 46 százaléka szokott, közülük a legaktívabbnak a 25–34 évesek és megintcsak a férfiak számítanak.

A speciális online fizetési megoldások közül nemzetközi viszonylatban a PayPal a legelterjedtebb, és külföldön az is látszik, hogy megbíznak benne a vásárlók (sokkal inkább, mint például a bankkártyával végrehajtott online tranzakciókban).

Nem kell tehát különösebben nagy jóstehetség a PayPal várható magyar térhódításának előrejelzéséhez – amennyiben a hazai webboltok felületein hozzáférhetővé válik ez az alkalmazás, a magyar vásárlók használni fogják.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.