Optimista CES
Csütörtökön kezdődött, és holnap ér véget a világ immár legfontosabb szórakoztatóelektronikai vására, a Las Vegas-i CES. A szórakoztatóipar fővárosában rendezett seregszemle meglehetősen furcsa stratégiával gyűrte le vetélytársait: szinte csak a nagyközönségnek (és az újságíróknak) szól, mégis az egész elektronikai iparág számára igazodási ponttá vált.
Jellemző adat, hogy a 350–400 ezres látogatottságú hannoveri CeBIT mára egyértelműen háttérbe szorult a 120 ezer vendéget és 5000 újságírót vonzó CES mögött. A gyártók az első fél év legfontosabb bejelentéseit és bemutatóit rendre a CES-re időzítik (még azok is, akik magán a vásáron egyébként részt sem vesznek). Az elmúlt másfél évtized meghatározó technológiai újdonságai szinte kivétel nélkül Las Vegasban debütáltak: innen indult a VHS, a CD, a DVD, a HDTV, a Blu-ray, az OLED és a 3D-s televízió is.
Tavaly a térbeli tévé volt a sláger, idén viszont a táblagépeké a show, egyebek mellett a Toshiba, a Samsung és az Acer jóvoltából. Kisebbfajta szenzációként egy hazai fejlesztés, a szemüveg nélkül nézhető, immár kereskedelmi formátumú 3D-s kijelző is bemutatkozik a vásáron (ahol egyébként hasonló technológiát az iPont nevű magyar cég mellett mások is bemutatnak), sőt az első 3D-s laptopot is megcsodálhatja a közönség.
A helyszínen 45 ezer négyzetméteren mintegy 2500 cég állít ki, és a 2009–2010-es hullámvölgy után immár enyhe növekedést mutató paraméterek azt jelzik, Amerikában már múlóban van a gazdasági válság.