Szorul a Google?
A bizottsághoz a Google konkurenseitől számos panasz érkezett a keresőóriás piaci magatartásával kapcsolatban. A bejelentést a Microsoft-leány Ciao, az Ejustice.fr és a Foundem tette kilenc hónappal ezelőtt. Panaszuk szerint a Google a keresési eredmények megjelenítésekor előnyben részesítette egyes fizetős partnereit és azok szolgáltatásait, értelemszerűen a háttérbe szorítva (vagyis a találatok között lejjebb sorolva) az ő ajánlatukat és hirdetésüket.
Mint ismeretes, a Google kétféle típusú találatot közöl, amikor egy-egy kifejezésre rákeresünk. Az élen, illetve a képernyő jobb szélén az adott kulcsszóhoz passzoló fizetős találatok vannak, megkülönböztető jelöléssel (ezek ugyanis valójában hirdetések).
A másik kategóriába az algoritmusalapú találatok tartoznak, amelyeket a keresőprogram elvileg „vakon”, pusztán az adott oldalak relevanciája szerint rendez sorba. Az Európai Bizottság most azt vizsgálja, hogy valóban matematikai algoritmuson alapult- e a sorrend, vagy a Google visszaélt a piacipozíciójával, és szándékosan háttérbe szorította egyes partnereit vagy konkurenseit. Amenynyiben a vétkesség bebizonyosodik, a büntetés akár az éves árbevétel tíz százalékára is rúghat.