MySpace: bizonytalan hely?

A múlt héten még a MySpace gyökeres arculati és funkcionális megújulásáról szóltak a hírek (lapunkban is), most viszont olyan információk borzolják a felhasználók kedélyét, amelyek szerint az egykor piacvezető, ám a Facebook mögött az utóbbi években lemaradni látszó közösségi alkalmazás akár meg is szűnhet. Az ok természetesen pénzügyi természetű: a News Corp csoporthoz tartozó, öt éve több mint félmilliárd dollárért felvásárolt portál tartósan és nagymértékben veszteséges.

A MySpace-nek több mint százmillió regisztrált felhasználója van, és ezek közel ötöde rendszeresen látogatja is, ám ugyanaz a gond vele, mint mondjuk a Youtube-bal vagy (bizonyos értelemben) a Skype-pal: egyelőre hiányzik az az algoritmus, amivel a látogatottságot készpénzre lehet váltani. Chase Carey, a News Corp. elnöke szerint a portál a jelenlegi formájában gazdasági értelemben nem fenntartható – azaz nyereségessé kell tenni, vagy meg kell szüntetni (jobb esetben el kell adni). Erre állítólag fél éve van a Myspace menedzsmentjének.

Ha a B verzió, vagyis a megszüntetés lesz a megoldás, érdekes dilemmával szembesülhet majd az internetes közösség: előzmények és világos jogi háttér híján nem tudható, hogy ilyen esetben mi lesz a sorsa a szolgáltatás szerverein felhalmozódott személyes adatoknak, képeknek és egyéb digitális javaknak – nem beszélve magáról a kapcsolathálóról, ami a közösségi oldal legfőbb értékét jelenti.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.