Szemüveg nélkül is térhatású tévé
Ha például többen akarják nézni, több szemüveg kell, és a szemüveg miatt tévézés közben mást nemigen le het csinálni. Ezért, bár újszerű és gazdagabb vizuális érzetet nyújt, a felmérések szerint a megkérdezettek háromnegyede nem rajong érte.
Ezen segít most a Toshiba ugrásszerű fejlesztése a speciális interaktív fényterelési technika, és a képernyő különleges felületi rétege külön szemüveg nélkül is élvezhetővé teszi a térhatású képet. Az új interaktív fénytechnika a képet más más szögben juttatja a néző bal és jobb szemébe, a folyadékkristályú képernyő különleges felületén térhatásúan rajzolódik ki a kép, amely a készülék előtt mindenhonnan jól látható. Nem kell speciális szemüveggel egy helyben ülni hozzá, így a lakásban szabad mozgás közben háttértelevíziózáshoz is kényelmes. A cég decemberben két készüléket dob piacra, a 12 inches tévét 120 ezer jenért (kb. 270 ezer Ft), a 20 inches tévét 240 ezer jenért (kb. 540 ezer Ft) fogják árulni, ami a japán átlagfizetéshez képest sem éppen kevés.
A térhatású tévé fejlesztése és gyártása azután kapott nagyobb lökést, hogy a lapos, folyadékkristályos és plazma képernyős készülékek rohamosan elterjedtek, már-már a piaci telítettség szintjét közelítik és áruk jelentősen esett. A gyártók most új típusú készülékekkel igyekeznek vevőket szerezni és pozíciójukat megtartani.
A szemüveg nélküli 3D-s tévé megjelenésével ki fog éleződni a verseny az elektronikai cégek között, ami várhatóan leszorítja majd az árakat és növeli a képernyő méretét is, a fogyasztók kényelmére.