Mobilüzlet másképp

A magyarországi mobilpiac új szereplőjének tekinthető, „alternatív” szolgáltatóként belépett Red Bull Mobile, illetve a 450 MHz-s mobiltenderre a napokban bejelentkezett Econet felbukkanása erőteljes filozófiaváltást jelez. Immár nem a beszéd-, és nem is az adatforgalom tűnik a legperspektivikusabb üzletnek, hanem az előfizetőkből és a mobilcsatornából álló virtuális piac, amelyben a szolgáltató úgy értékesíthet sokféle terméket és megoldást, hogy többet tud a vásárlók mobilozási szokásairól, sőt akár személyes adatairól is –, mint a „valódi” piacterek eladói.

Ez a praktikus, folyton bővülő és realtime-adatokat is tartalmazó adatbázis a mobilon végezhető tranzakciók rohamos bővülésével egyre értékesebbé válik, és láthatóan foglalkoztatja a befektetők fantáziáját (mellesleg az adatvédőkét is). Az Econet felügyelete alá került Szigetfesztiválon idén – a Vodafone közreműködésével – nagyszabású mobilfizetési és lokalizációs szolgáltatási kísérlet zajlott – egyáltalán nem kizárt, hogy ennek egyik mellékhatásaként kezdett érdeklődni az Econet a mobilüzlet iránt.

Hasonló lehet a Red Bull mobilpiaci premierjének magyarázata is: a cégnek nincs mobilhálózata (az ügyfelek az új márkanév mögött valójában a Telenor szolgáltatásait veszik igénybe), viszont olyan felhasználók tömegeivel kerül új, minden korábbinál szorosabb (és sokoldalúbban kiaknázható) viszonyba, akik magával a Red Bull márkával eddig nem álltak kapcsolatban.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.