Vége a tévéreklámnak. Éljen a tévéreklám!

Itt az ideje, hogy felfogják a hirdetők: az olyannyira imádott 18–35 éves korosztály tagjai nem néznek tévét. Az interneten nőttek fel. A műsorok egyébként is hihetetlenül rosszak, ráadásul óránként háromszor hat percre pofátlanul bevillannak a reklámok.

Sokan azt is észrevették, hogy a nagy felbontású, digitális tévé nemmás,mintegy82,94,106vagy több centiméteres, 1920 ≈ 1080 képpontos LCD, amelyetmind a set-top-boxnak, mind a PC-nek nevezett számítógépre rá lehet kötni. Akár egyszerre. Filléres tartozék a DVI-HDMI-átalakító (amely a grafikus kártya digi tális csatlakozóját a tévéhez köt hetővé alakítja). De már a 10 000 Ft alatti árú kártyákon is van közvetlen HDMI-csatlakozó, laptopok jönnek ki HDMI-vel, és a legolcsóbb, akciós LCD-tévén is van kettő, három, négy HDMI-bemenet.

Tehát, ha valaki nem 22, hanem 42 hüvelyken, nem 1440 ≈ 1024, hanem 1920 ≈ 1080 képponton akarja nézni a (szomszéd által) letöltött, USB-tárolóra másolt filmet, akkor csak össze kell kötnie a számítógépét a tévével.

Ehhez képest akár elkésettnek is mondhatjuk, hogy csak 2010. május közepén jelentette be a Google, hogy az Intellel és a Sonyval szövetkezve elindítja a Google TV-kezdeményezést. Nevezzük az egészet csak egy új, Google-Sony-Intel feliratú set-top-boxnak, amelyen a Google Android platformra alapozott Google Chrome böngésző fut. Ez a számítógép az Intel új generációs Atom processzorára épül, a háztartás meglevő széles sávú internetkapcsolatát WiFi-n használja (Magyarországon is már 1,5 milliónál több ilyen háztartás van). Jár hozzá egy távirányító, amelyen biztosan van fel-le-jobbra-balra és egy OK gomb. Lehet internetezni? Lehet.

Nyilván a Google-keresővel fogjuk a tartalmat megtalálni. Azt a tartalmat, amely az interneten akkor érhető el, amikor akarjuk, és amely az új idők szavának megfelelően maga a reklám: gondoljunk a majdnem 10 perces Lady Gaga–Beyoncé „Telephone” klipre..

Nyilván a keresés során látható reklámokat a Google fogja árulni. Nyilván, a saját szervezésű tartalmakban elhelyezett reklámokat a Google fogja árulni. Nyilván, a keresésre megjelenő találatok egy részét is a Google fogja árulni, ahogy most is teszi.

A Sony még a bejelentés előtt végrehajtott egy átszervezést: összevonta a VAIO- termékek (látványos formatervezésű, multimédiára kihegyezett laptopok) részlegét a tévérészleggel. Biztosak lehetünk benne, hogy a novemberben megjelenő Sony tévékbe beépítik a Google-boxot a már ott levő WiFi mellé, és a Sony-eredetű tartalmak elérhetők lesznek a Google-tévén.

A hagyományos tévé már kezdi érezni ugyanazt, amitől a nyomtatott média haldoklik: folyamatosan csökken a felhasználók, ez esetben a nézők száma. Ahhoz, hogy ezt a tévés vállalkozások túléljék, nagy változások szükségesek, amitől először még nagyobbak lesznek a költségek, ezt azonban nem vállalják, így nem fognak megfelelően reagálni a kihívásra. Tönkremenések, megszűnések várhatók. A Google meg nő. Reméljük, még mindig érvényes a jelszó: „Don’t be evil!” (Ne légy gonosz.)

Műsorrá válik a kereshető tartalom
Műsorrá válik a kereshető tartalom
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.