Mégis lesz digitális átállás?

Éveken át úgy tűnt, hogy a magyar televíziózásban – lakossági érdeklődés híján – „elmarad” a digitális átállás: a földfelszíni analóg sugárzásra, illetve a többségében szintén hagyományos technikájú kábeles és műholdas szolgáltatásokra szoktatott közönség nem érdeklődik a digitális lehetőségek iránt.

Most viszont megtörni látszik a jég: az eddig ingyenes, de szűkre szabott kínálatú digitális műsort sugárzó Antenna Hungária (AH) előállt egy fizetős, ugyanakkor árban és tartalomban is versenyképesnek tűnő digitális csomaggal, az UPC pedig már a 3D-s digitális adással kísérletezik – nyilvánvaló, hogy egyik lépésre sem került volna sor, ha nincs mögöttük, alapos, pozitív eredményű igényfelmérés.

Az AH, ingyenes csomagjában a közszolgálati meg az országos kereskedelmi adók jöttek, kiegészítve az Euronewszal, a jövő héten induló, az egész országot lefedő fizetős adás alapesetben az AXN-t, a FEM3-at, a Sport Klubot, az ATV-t, a Hír TV-t, a Coolt, a Film+-t, a National Geographicot és a Disney Channelt kínálja (a tizedik adó egy erotikus csatorna lesz), fél évig havi 699, utána havonta 1299 forintért (a vételhez húszezer forintos külső dekóder is kell). Ugyanakkor az ingyenes digitális adás is megmarad (az analógot viszont a jövő év végén lekapcsolják – ez talán az átállás legfőbb mozgatórugója).

Ami a kábelen és műholdon sugárzó, immár az AH közvetlen konkurensének tekinthető UPC terveit illeti, a cég a napokban sikeres digitális 3D-s adáskísérletet bonyolított le, azaz nézhető háromdimenziós műsort továbbított kábelen és set top boxon keresztül egy 3D-s tévére. A vállalat digitális szolgáltatását jelenleg mintegy 200 ezren veszik igénybe Magyarországon – ez a kör elvileg a 3D-s adás vételére is képes lenne, amihez azonban egyelőre hiányzik a tartalom.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.