Bioetanollal hajtott harci gép
A haditengerészet közlése szerint a GE F414 típusú turbólégcsavaros hajtóművével felszerelt vadászgép a tesztrepülés alatt a várakozásoknak megfelelően működött – a biokeverékkel hajtott harci gép teljesítménye nem tért el a hagyományos üzemanyaggal repülő társaitól. (Az amerikai haditengerészet 2020-ra energiaigényének felét alternatív forrásokból kívánja fedezni.) A Super Hornetben alkalmazott üzemanyag-keverék a magvas gomborkából származik – amely egy USA-ban termő, nem élelmezési célú növény, viszont megújuló erőforrásként tökéletesen alkalmazható.
A próbarepülést megelőzően a hajtóművet gyártó GE szakemberei több mint 500 órán keresztül tesztelték az alkatrészeket, és csaknem 20 órán át magát az F414-es hajtóművet annak érdekében, hogy a hajtómű a bioüzemanyag-keverékkel is problémamentesen működhessen. A cég olyan alkatrész-technológiák kifejlesztésén is dolgozik, amelyek három százalékkal csökkenthetik a haditengerészet Super Hornet flottájának fajlagos üzemanyag-fogyasztását. Ez éves szinten mintegy 7,6 millió liter megtakarítást eredményezne.
A „zöld lódarázshoz” szállított hajtómű egy sorozat része. 2009 januárjában a Continental Airlines Boeing–737-es gépe Észak-Amerikában először bizonyította a bioüzemanyag használhatóságát az utasszállító gépekben, egy évvel korábban London–Amszterdam között került sor hasonló repülésre. Azóta egyre több légitársaság végzett bio-üzemanyagos próbarepülést.