Pénzre váltott csiripelés
A közösségi felületek megjelenése óta visszatérő dilemma, hogy hogyan lehet a népszerűséget pénzügyi sikerré konvertálni. A megoldás ösvényeit a Google taposta ki, a keresőszavakhoz kapcsolódó fizetős ajánlatok bevezetésével – nemcsak magában a keresőprogramban vannak szponzorált találatok, hanem például a YouTube keresője is így működik.
Hasonló módszerrel próbálkozik most a Twitter is. A mikroblog-rendszer nyitólapján is van tematikus (kulcsszavas) kereső, amelynek segítségével az adott kifejezésre vonatkozó legfrissebb, legolvasottabb bejegyzéseket böngészhetjük. A találatok sorrendjét egy matematikai algoritmus határozza meg, azaz legfölül mindig a „legrelevánsabb” információ található. Ez a logika most megváltozik, hiszen a találati lista élére a szponzorált tweet kerül (ez valójában egy reklám vagy hirdetés, csirip formátumban megfogalmazva). A tweetes megjelenítés állítólag kevésbé zavarja a felhasználókat, mint a banner vagy a felugró ablak, ráadásul – azokkal ellentétben – a letöltést sem lassítja. Az árazás az olvasottságtól függ majd.