Erősebb és igénytelenebb óriásszélkerék
A nagyobb teljesítmény eléréséhez 53 méter hosszúra növelték a lapátok hosszát. (Eddig legfeljebb 36 méteresek készültek.) Az új, szénszál-erősítésű lapátok alakja a legújabb aerodinamikai eredményekhez igazodóan enyhén ívelt, így azokat a gyenge szél is képes megforgatni.
Áramfejlesztője is sokkal egyszerűbb és karbantartása sem igényel annyi figyelmet, mint a korábbiaké. Mindezt a közvetlen meghajtás teszi lehetővé. Ennek lényege, hogy az áramfejlesztő nagy forgórészét, (rotorját) közvetlenül a szélkerék tengelyére erősítették. Így az a szélkerékkel azonos fordulattal forog az ugyancsak hatalmas, hat méter átmérőjű, mágnesgyűrűként kialakított elektromos állórészben. Itt a forgórész kis fordulatszám esetén is nagy utat tesz meg, azaz kerületi sebessége már kellően nagy, áramtermelésre alkalmas lesz. (Érzékeltetésül: egy 0,5 méteres átmérőjű régebbi forgórész peremének egy pontja egy fordulat esetén 1,57 méternyi utat tesz meg. Az 5 méteres átmérőjű forgórész viszont ugyanolyan fordulatszám esetén 15,7 méternyit.) A közvetlen meghajtás azért előnyös, mert a jelenleg használt többi szerkezetnél a legtöbb problémát a szélkerék forgását az áramfejlesztéshez szükséges nagyobb fordulatszámra növelő fogaskerekes áttételmű hibái és karbantartása okozzák.
Az új szélgenerátor komputere a hosszú lapátok állásszögét a szélerősségnek megfelelően szabályozza. Pusztítóan erős viharban a lapátokat úgy állítja át, hogy azok az élükkel nézzenek előre, így a szél sem megforgatni, sem letörni nem tudja őket.
A GE európai fejlesztési igazgatója, Ferdinando Becalli-Falco szerint a 340 millió euróért kifejlesztett szélgenerátorok a nagy európai településekhez közeli, széljárta és sekély parti vizekben, vagy síkságokon „csoportokban” telepítve, az ottani energiaigény 20 százalékát is szolgáltathatják.