2010-ben már az internet generáció dönthet

Az internet térhódítása töretlen: 2010-re nagykorúvá válik az első internetes generáció, több mint 1,5 millió választópolgár, és addigra akár 4,5-5 milliót is elérhet az internetezők száma Magyarországon. Ez a tömeg mind politikai, mint gazdasági értelemben elbillentheti a mérleg nyelvét.

Ezekre a számokra üzletet lehet és érdemes építeni, és ennyi ember már a választást is erõsen befolyásolhatja. Az internetes gazdaságban még tart a „területfoglalás": komoly lehetõségei vannak annak, aki idõben eszmél és elsõként lép piacra vagy fejleszt üzletet itthon, a régióban vagy akár a globális piacon.

Mind többen ismerik fel mindezt, és ezzel magyarázható, hogy igen nagy érdeklődés mellett kezdte meg munkáját kedden Tihanyban az Internet Hungary 2008, a szakmai legnagyobb hazai rendezvénye, amelynek aktuális fő üzenete: 2010-re Magyarországon is megkerülhetetlenné válik az internet. A kétnapos konferencia résztvevői külföldi és hazai szakértők tolmácsolásában ismerhetik meg a legújabb globális és magyar trendeket, és cserélhetnek véleményt - vagy "csak" névjegykárgyát, ami egyébként ebben a szakmában nem ritkán aranyat ér.

Hétköznapjaink már ma is nehezen elképzelhetõek az internet nélkül, egy-két éven belül pedig az élet legtöbb területén megkerülhetetlenné válik - magyarázza Csermely Ákos, a rendezvény "atyja". Vannak még kételkedõk, akiknek nincs weblapjuk, csak egy áruházuk a város szélén. Vannak politikai erõk, civil szervezõdések, amelyek már felismerték az internet erejét, és mások, amelyeknek weblapjuk ugyan van, de online stratégiájuk, jövõálló elképzelésü viszont annál kevesebb.

Az alulról építkezõ demokrácia hangjai a blogtól a chatig egyre erõsödnek: aki ügyes, az Magyarországon már ma is elérhet 3,5 millió embert az internet segítségével. A szólás szabadsága mostanra határt szab a média és a politikai hatalmak kontrollálatlan megnyilatkozásainak. Már nem csak azé a sajtó szabadsága, akinél a „nyomdagép" van, hanem
bárkié, aki megtanulja a véleménynyilvánítás hatékony eszközeként használni az internetet - véli Csermely Ákos.


Miskolczy Csaba (Blogter) erősen szkeptikus a piac növekedést illetően. Szerinte a magyar internetes piac jóval a lehetőségei alatt teljesít. A cseh piac például négyszerese a mienknek. Míg nálunk néhány millió euróért kelt el mostanság egy szolgáltatás, a cseheknél egy hasonlóért előfordul, hogy csaknem egymilliárd eurót fizettek. Egy közös van a két piacban, hogy óriási a piac koncentrációja, a három piacvezető kapja az összbevétel háromnegyedét.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.