Tőke a netpiacon

Az online árverési üzletág bekebelezése után az ár-összehasonlító oldalak területén terjeszkedik tovább a dél-afrikai hátterű Naspers. A cég - illetve európai leánya, az Allegro - tavaly megszerezte a Vaterát és a konkurens Tesz-Vesz portált, a napokban pedig felvásárolta az egyik legnépszerűbb online vásárlássegítőt, az Árukereső.hu-t.

Az Árukeresőhöz hasonló, nagy forgalmú oldalak egyrészt a rajtuk megjelenő hirdetésekből szereznek bevételt, másrészt pedig a fizetős találatok előre sorolásából (ha a felhasználó egy konkrét termékre keres, a legolcsóbb vételi lehetőség van legelöl, de pénzért a sor elejére lehet kerülni). Sokat hoz a konyhára az átkattintási díj is: ha az oldalon keresgélő ügyfél nemcsak elolvassa, hogy melyik - mondjuk - a legolcsóbb iPod, hanem rá is klikkel az adott készüléket áruló üzlet linkjére, azért kattintásonként 10-20 forintot kasszíroz az ár-összehasonlító honlap üzemeltetője.

A magyar piacon az Árukereső.hu mellett például az Árgép.hu, a Kirakat.hu, az Olcsóbbat.hu számít nagyobb szereplőnek. A nagyközönség számára nem mindig világos az egyes oldalak tulajdonosi háttere. A Kirakat.hu a Sanoma-csoporthoz tartozik, az Olcsóbbat. hu-t egy magyar kft., az Árgépet egy német vállalkozás jegyzi.

A mostani vásárlással tovább nőtt az Allegro súlya a hazai internetes kereskedelemben. Az Árukereső a maga területén piacvezető, a Tesz-Vesz és a Vatera pedig együttesen az online árverési piac legalább 90 százalékát lefedi. (H. M.)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.