Játék komolyan

A 14 év feletti lakosság egynegyede rendszeresen játszik internetes játékokat - ez közel kétmillió főt jelent. Egy friss kutatás szerint az online játék egy nagyobb - olykor a tévét is kiszorító - szerephez jut az otthoni szórakoztatásban, a felsőoktatási hallgatók körében pedig gyakran megélhetési forrásnak is számít.

A GKIeNet és a T-Home internetgazdasági jelentésében közölt adatok azt mutatják, hogy az összes internetező majdnem kétharmada rendszeres játékosnak számít. A négy nagy játékcsoport (alkalmi játékok, böngésző játékok, "hardcore" játékok és ügyességi illetve szerencsejátékok) körén belül különösen az online szerencsejátékok híveinek a tábora nő látványosan, az utóbbi öt évben nagyjából a négyszeresére bővült ez a csoport. Bevételi lehetőségként nem csak az online póker jöhet szóba - bár kétségkívül ez az elterjedtebb -, hanem az internetes szerepjátékok karaktereinek felépítése és értékesítése is. Utóbbi egyébként meglehetősen időigényes elfoglaltság: míg a rendszeres játékosnak tekintett felhasználók átlagosan heti 1-3 órát játszanak, a szerepjátékok kedvelőinél ez az érték elérheti a heti 18-24 órát.

Míg a szerepjátékok többsége az előfizetésekből és a játéklicencek eladásából szerez bevételt, az ügyességi játékok (és a pénzügyi szempontból ugyanide sorolt póker) működtetésére külön üzleti modell alakult ki. A játékosok pénzdíjat fizetnek a nyereményalapba, amelyet a győztes kap meg, miután levonták a "játéktér" üzemeltetőjének jutalékát. Bár ezt számos állam tiltott szerencsejátéknak tekinti, az EU tagországainak többségében (Magyarországot is beleértve) jelenleg engedélyezett a pénzdíjas online nyereményjáték.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.