Napi felfedező

Jobb lépfenegyógyszer

A lépfene (anthrax) elleni korábbi készítményeknél sokkal hatékonyabb az a kísérleti szer, amelyet a Human Genom Sciences cég kutatói fejlesztettek ki. A gyógyszer a tapasztalatok szerint megakadályozza, hogy a lépfene halálos toxinja belépjen a sejtekbe. Az ABthrax nevű hatóanyaggal kezelt, majd lépfenével megfertőzött majmok 90 százaléka egy hónappal a fertőzés után is életben maradt. (MTI)

Levél a kormányfőhöz

Nyílt levélben fordult a kormányfőhöz a Lehet Más a Politika nevű szervezet a Velencei-tó mellé tervezett kaszinókomplexum ügyében. A levél szerint Magyarországon megfelelő tőkeerővel a jogalkotás is befolyásolható, ami már a "banánköztársaságok szintje". A levélírók arra utalnak, hogy a szóban forgó földterület eladása és a beruházás engedélyezése során a az állam olyan engedményeket tett, amelyek nincsenek arányban a projekt hatásaival. (Népszabadság)

Őskori halevés

Negyvenezer éve élt elődeink már rendszeresen ettek halat - állapították meg német kutatók az amerikai tudományos akadémia folyóiratának eheti számában közzétett tanulmányukban. A tudósok a kollagén kémiai összetételét elemezték abban az ősi csontvázban, melyet a Peking melletti Tianjüan-barlangban találtak, ebből vontak le következtetéseket az ősi étrendre. Egyes elméletek szerint a halfogyasztás jelentősen hozzájárult az agy térfogatnövekedéséhez. (MTI)