Netaukciós nagyhatalom
Magyarországot a térség államai közül egyedül Lengyelország előzi meg az online árverők rangsorában. Idehaza egyetlen cég kezében összpontosul az online aukciós piac mintegy 90 százaléka, vagyis a két legnagyobb portál, a Vatera és a Tesz-Vesz forgalma. A működtetők minapi sajtótájékoztatóján elhangzottak szerint a két oldalnak összesen mintegy 1,3 millió regisztrált felhasználója van, és csupán 20-25 százaléknyi az átfedés. A Vaterát elsősorban a férfiak használják, fő terméknek a műszaki cikkek és a sportszerek számítanak, a Tesz-Veszen inkább a nők üzletelnek, leginkább ruhafélékkel.
Miután a két portál tavasszal feltöltési, illetve listázási díjat vezetett be, a forgalom némileg visszaesett. Egyidejűleg több ingyenes online árverő kezdte meg szolgáltatását.
A válság az olcsóbb termékek felé tolta el a keresletet. Az üzlet fejlődését nemcsak az állandó költségek emelkedése gátolja, hanem a bizalomhiány is. Ezen segíthet az Abaqoos nevű fizetési megoldás, amelyet hamarosan a legtöbb hazai bank ügyfelei használhatnak majd a vásárlásnál. A piacterek "megélhetési" felhasználóinak immár az APEH érdeklődésével is számolniuk kell, ám információink szerint az üzemeltetőkhöz befutott "adóügyi" megkeresések száma nem éri el a húszat.