Zuckerbergen gúnyolódnak a kínaiak
A kínai média meglepő nyíltsággal tudósított Marc Zuckerberg látogatásáról. A Facebook alapítója ellátogatott a Kínai Nagyfalhoz, kocogott a ködös pekingi Tiananmen téren és találkozott Liu Yunshan propaganda főnökkel és Jack Ma média guruval. Ma az Alibabának, a világ legnagyobb online viszonteladói oldalának az alapítója, akinek 31,4 százalékos részesedése van a 49 millió felhasználóval rendelkező Sina Weibo közösségi oldalban is.
A BBC szerint a kínai közösségi médiában a napokban Zuckerberg volt az egyik top téma. Sokan azt kérdezik, hogy vajon zöld utat kap-e a Facebook Kínában, sikerül-e piacot szereznie Zuckerbergnek? Egyesek szerint ugyanis a Kínához felesége révén is kötődő üzletember nem azért érkezett, hogy belélegezze a szmogot a Tiananmen téren.
Előkerült újra az a kommunista propaganda plakát is, melyre Zuckerberget montírozták katona ruhában, kezében Hszi Csin-ping elnök kormányzásról írt könyvével. A gúnyrajz az után keletkezett, hogy a Facebook alapító egy 2014-es beszédében a „Kínai álmot" emlegette és elismeréssel beszélt Csin-ping könyvéről. A kritikusok szerint Zuckerberg kínai álma a gigantikus piacra való betörés, ehhez azonban előbb át kell jutnia a „Nagy Tűzfalon". Arról viszont nincsenek hírek, hogy a szigorú cenzúra ebbe az irányba lazítana, s éppen ezért tartják nevetségesnek az internetezők, hogy miközben a vezetők dicsérik Zuckerberget és a Facebookot, őket mégis távol akarják tartani tőle.
Sok kínai viszont azt sem tudja, pontosan ki az a Zuckerberg és mi az a Facebook. A BBC által idézett egyik népszerű hozzászólás szerint egyébként egy olyan közösségi oldal, amit nyugaton csak az idősebbek használnak.