Zöldre vált a Coca-Cola
Amellett, hogy kevésbé hizlaló az ital, a csomagolása is kisebb ökológiai lábnyomot hagy maga után – írja a Daily Mail. A kóla palackja ugyanis környezetbarát PlantBottle technológiával készül, amely 30 százalékban növényi eredetű és teljes egészében újrahasznosítható. Az új üdítő pedig a szokásos pirostól eltérően zöld című címkét kapott.
Arról egyelőre nincs információ, hogy az új kólát mikor kóstolhatja meg a világ többi része. A Buenos Airesben tartott sajtótájékoztatón azt mondták, 2005-ben a Coca-Cola Zerót Ausztráliában mutatták be, aztán szépen lassan megjelent a világ minden táján. Van tehát remény, hogy a hazai vásárlók is hamarosan megízleljék a csökkentett kalóriatartalmú kólát.
A cég az utóbbi időben nagy hangsúlyt fektet a környezetkímélő megoldásokra. Kolumbiában jégből készült palackokban árulják az italt, így miután az emberek megitták a kólát, az üvege egyszerűen elolvad.
Sokan úgy vélik, ez nem a legjobb megoldás, hiszen a jégből készült italok tárolása rengeteg energiát igényel, mások pedig a higiéniára panaszkodnak, mondván a jég elnyeli a szennyeződéseket és a baktériumokat környezetéből, melyeket aztán az itallal együtt elfogyaszt a vásárló.
Egyes fogyasztóknak az sem tetszett, hogy a jégben felszolgált kólát igen rövid idő alatt kell meginni, mivel hamar elolvad az üvege.
Hogy hogy marad a kóla folyékony a mínusz fokokban tárolt jégpalackban, a Coca Cola nem tér ki honlapján. Vannak persze elméletek: egyesek szerint az italt csak közvetlenül felszolgálás előtt töltik a jégből készült palackba, mások szerint pedig az üdítőben található cukor és az adalékanyagok csökkentik annak fagyáspontját a vízhez képest.