Washingtoni metrószerencsétlenség: évekkel ezelőtt figyelmeztették az üzemeltetőt
A BBC az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanácsra (National Transportation Safety Board - NTSB) hivatkozva azt közölte szerdán: a tanács 2006-os figyelmeztetése ellenére sem vonták ki a forgalomból a régi szerelvényeket. Az NTSB egy korábbi, 2004-ben történt (húsz ember sérülését okozó) baleset után szólította fel a metrót üzemeltető társaságot a kocsik felújítására, illetve cseréjére. John Catoe, a metrótársaság ügyvezetője viszont azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy a használatban lévő kocsik biztonságosak, cseréjük pedig évekbe telhet.
Meghúzták a vészféket
A mostani, hetven ember sérülését okozó baleset a földfelszín felett, Fort Totten és Takoma állomások között történt, a délutáni csúcsforgalomban. Egy Washington felé haladó metrószerelvény eddig tisztázatlan okokból hátulról beleszaladt egy álló metróba, a vizsgálat eddigi megállapításai szerint úgy, hogy a mozgó szerelvény automata üzemmódban volt. Az álló szerelvényen viszont működésbe hozták a vészféket, de még nem tudják, hogy az ütközés előtt, vagy utána - nyilatkozta az NTSB-től Debbie Hersman.
Teljes sebességgel
A második (az elsőbe hátulról beleszaladt) metró egyik utasa, Maya Maroto azt nyilatkozta az Associated Press-nek: teljes sebességgel robogtak, nem hallott fékezést, minden rendben volt, aztán egy hangos csattanást hallott. "Mindannyian leestünk az ülésekről, azután a kocsi megtelt füsttel." Egy másik utas, Theroza Doshi pedig a Reuters-nak nyilatkozva úgy emlékezett vissza: "a szerelvény nem lassított, csak rántott egyet, aztán egyszerűen belerohantunk, amibe belerohantunk". Az AFP hírügynökségnek Abra Jeffers pedig (aki az első - álló - kocsiban tartózkodott a baleset idején) azt mondta: azt hitte, hogy robbanás történt, mint a londoni metróban évekkel korábban; "füst és por volt mindenütt".
Folytatják a mentést
Egyelőre nem tudni, hogy találnak-e még újabb áldozatokat, túlélőket, a helyi tűzoltóság szerint ugyanis az alsó kocsi (amire hátulról rászaladt a másik szerelvény) 70-80 százalékban összenyomódott. Az áldozatok felkutatását és a baleset okainak vizsgálatát tovább folytatják.