Volgai hajóbaleset: őrizetben a kirándulást szervező cég vezetője
Alekszandr Basztrikin, a Nyomozati Bizottság vezetőjének utasítására ezen felül büntetőeljárást indítottak az Arbat és a Dunajszkij 66 teherhajók kapitányai ellen: ezek a járművek elhaladtak a süllyedő Bulgaria mellett és nem nyújtottak segítséget.
Oroszország gyászolja a Kujbisevi víztárolón elsüllyedt hajó katasztrófájának áldozatait: az ország minden ortodox templomában gyászistentiszteleteket tartanak, az állami tévéadók műsorából törölték a reklámokat és a szórakoztató műsorokat.
Kazanyban az emberek virágokat és gyermekjátékokat visznek a folyami kikötőbe. Rusztam Minnihanov tatárföldi elnök és az áldozatok rokonai koszorúkat engedtek a vízre a tragédia helyszínén.
A holttestek kiemelésén négyszáznál több ember - köztük 106 búvár - és 77 gép dolgozik megállás nélkül. A búvárok a helyszíni jelentések szerint igen nehéz körülmények között dolgoznak: a hajótestben a látótávolság alig fél méter.
A gyerekszobában karaokéra összegyűlt kicsik holttestei közül egyelőre csak néhányat hoztak a felszínre
Az áldozatok pontos száma továbbra sem ismert, mert sokan közülük még a hajóban vannak, és a hatóságok beismerték: nem tudják, pontosan hányan tartózkodtak a hajón.
Ami tudható: a fedélzeten gyakorlatilag senki nem volt, mivel zuhogott az eső, és a hajó olyan gyorsan süllyedt el, hogy az emberek közül csak néhányan tudtak a zárt helyiségekből a fedélzetre menekülni, noha a búvárok szerint a hajóban rekedtek közül sokan még fel tudták ölteni a mentőmellényt. Egyes megmenekült utasok szerint az éttermek és bárok ablakai - melyek kinyitásával meg lehetett volna menekülni - le voltak forrasztva.
A vizsgálatok kiderítették: a hajónak nem voltak meg a szükséges engedélyei utasok szállításához. A Bulgaria a Kámai Folyami Hajózás társaság tulajdona, az bérbe adta a Briz cégnek, amely kiadta albérletbe a kazanyi Agrorecsturnak, s ez a cég szervezte a végzetes kirándulást. Emellett kiderült, hogy az Agrorecsturnak nem voltak megfelelő szerződései a legénység tagjaival, így biztosításuk sem volt.
A katasztrófa okairól több feltételezés is van: eredetileg arról beszéltek, hogy vihar volt, de ezt a meteorológusok cáfolták, mondván, hogy csak erős szél fújt. Nem tartják kizártnak, hogy mégis nyitva voltak a hajóablakok, ott csapott be a víz, és az amúgy is egyensúlyát vesztett hajót felborította.
Kedden ismertté vált, hogy a hajóból nagy mennyiségű pakura ömlött a vízbe. Ennek oka még nem derült ki. Bizonyossá vált, hogy túlterhelésről mégsem lehetett szó: a hajót eredetileg 259 személyre tervezték, s bár az átalakítások során csak 140 ülőhely maradt rajta, a 200, vagy akár több utas súlya nem okozhatott túlterhelést.
A Bulgaria kiemelését szombaton kezdik meg, a hajó állapota várhatóan sok kérdésre választ ad.