Vibrátorok lepték el a német fővárost
Első blikkre nehéz eldönteni, mi szerepel az Amorelie két méter magas plakátjain. Ruhafogas? Űrhajó? Vagy egy konzervnyitó? Azonban, ha a járókelő közelebb megy, a tárgy alatt közvetlenül rámutatnak az eszköz szerepére: „Többszörös orgazmus."
Vibrator-Werbung: Amorelie-Plakat sorgt für Gesprächsstoff http://t.co/QSUVXV4qI0 pic.twitter.com/bhIuedB2m5
— Gründerszene (@gruenderszene) 2015. augusztus 7.
Az Amorelie cég kísérleti jelleggel helyezte ki kétszáz hirdetését Berlinben. A plakátok két hétig lesznek kint a köztereken. A vállalatnál azt szeretnék elérni, hogy a márkát szélesebb körben megismerjék.
A kampány egyben egy teszt is, amelyben azt kutatják, mennyire sikeresek az offline hirdetések. Ebben segítségükre van egy online kód, amely regisztrálásával a vásárlók 15% kedvezményt kapnak a webáruházukban. A cég szerint az eddigi tapasztalataik nagyon pozitívak.
A német Gyermekvédelmi Egyesületnek és a Reklám Szabványügyi Tanácsnak nem volt semmi kivetnivalója a plakátok kapcsán. A reklámozók szóvivője elmondta, hogy eddig mindössze egy panasz érkezett hozzájuk a hirdetésekkel kapcsolatban. Julie Busse szerint a plakátok nem mutatnak semmilyen szexuális motívumot, és nem hozzák megalázó helyzetbe a nőket.
Arra a kérdésre, hogy mit mond a szülő, ha gyermeke megkérdezi: Anyu, mi ez? a szóvivő azt mondta, a szülőre van bízva, hogyan magyarázza ki a helyzetet. „A közterek nem csak a gyermekek számára léteznek" – tette hozzá Busse.
Berlinben nem mindenki ért egyet a plakátokkal. A német főváros Friedrichshain kerületében valaki megrongálta az egyik hirdetést.