Vásárolt Facebook-lájkokkal fényezi magát a kambodzsai kormányfő

Hun Sen tagadja az ellenzék vádjait, hogy hamis kedvelésekkel akarta volna a népszerűség látszatát kelteni.

A 63 éves miniszterelnök, aki digitális dinoszaurusznak titulálta magát. rendszeresen posztolja Facebook-oldalán a mindennapi életének eseményeit. Szeptemberben létrehozott oldalának 3,2 millió kedvelője van - írja a BBC.

Múlt héten a Phnom Penh Post című lap számolt be arról, hogy Hun Sen oldalának kedvelői főleg külföldi felhasználók: a legtöbben Indiából (255 692), de sokan a Fülöp-szigetekről  (98 256), Mianmarból (46 368), Indonéziából (46 368).

Hun Sen és az ellenzéki vezetője, Sam Rainsy nem csak a politikában, de a közösségi oldalakon is rivalizálnak. Mindketten próbálják megnyerni az ország fiatal szavazóit, akik hatalmas tömeget képviselnek. A 2013-as választásokon a fiatalok főleg Rainsy Kambodzsai Nemzeti Megmentési Pártjára szavaztak (Cambodia National Rescue Party - CNRP), amely kis különbséggel vesztette el - az állítólag manipulált - a választásokat.

Rainsy Facebook-oldalának 2,3 millió kedvelője van, majdnem egymillióval kevesebb, mint ellenfelének, azonban ezek többsége ténylegesen kambodzsai felhasználó.

A Phnom Penh Post cikke után az ellenzéki politikus azzal vádolta Hun Sent, hogy külföldieknek fizet hamis felhasználók létrehozásáért és így szerzett rajongókat az oldalának.

Hun Sen csütörtökön egy diplomaosztón beszélt, ahol tagadta a vádakat: "Nem tudom, hogy honnan vannak azok a like-ok!" Emellett Rainsyt vesztesnek nevezte, aki nem tud belenyugodni a vereségbe. "Ha meg tudom vásárolni Indiát, akkor tényleg nagy hatalmam van! Így azonban csak örülök neki, hogy engem, Hun Sent elismernek India és más országok polgárai, mint a kambodzsai miniszterelnököt."

Annak ellenére, hogy a Facebook betiltotta ezt a gyakorlatot és rendszeresen megtisztítja a rendszert a hamis felhasználóktól, lehet kattintásokat vásárolni az úgynevezett "kattintástelepekről". Itt az emberek kisebb összegekért hamis felhasználói profilokat hoznak létre, "akik" aztán megfelelő bérezésért követnek, vagy like-olnak egy oldalt. Hírességeket, politikusokat és az angol kormány egy miniszterét is vádolták már meg azzal, hogy így tettek szert népszerűségre a közösségi oldalon.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.