Ütős reklámok kellettek
A Ringier kiadó és a Népszabadság által felkért független zsűri (Fazekas Ildikó elnök, Babarczy Eszter, Gulyás János, Novák Péter, Sas István, Szabó Ákos) az idén harmadik alkalommal választotta ki a két vállalat médiafelületein megjelent hirdetések közül a legkreatívabb és leghatékonyabb alkotásokat. Kovács Tibor, a Népszabadság elnök-vezérigazgatója szerint a hatékonyság és a kreativitás összefüggő fogalmak a reklámszakmában. Ha egy cég költ a kommunikációjára, tegye azt jól, hogy a lehető legnagyobb hasznot húzza megjelenéseivel, és tegye ötletesen, hogy szórakoztassa is a közönségét.
– Az emberek a kreativitást szeretik és díjazzák, így mindenkinek sok figyelmet és energiát kell fordítania arra, hogy megjelenései különlegesek és innovatívak legyenek – fogalmazta meg a díjazás eszméjét Fazekas Ildikó zsűrielnök, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára. – Mi ezt díjaztuk, mert a reklám valójában ettől működik, és így járul hozzá a magasabb minőségű hétköznapi környezet kialakulásához is. Jó látni, hogy a kreatív ügynökségek és megrendelőik is egyre igényesebbek és belátták, hogy a piaci sikerhez ütős reklámok kellenek.
„Az év kreatív megjelenése 2008” díjat a Volvo XC70 piacbevezető kampánya érdemelte ki a Népszabadság hasábjain megjelent reklámjával. Sztárcsevity Andrea, a cég marketing igazgatója elmondta, hogy Mindshare médiaügynökség magyar leányvállalatának ötlete nyomán készült a díjazott hirdetés, és referenciaanyag lett a globális hálózat ügynökségei számára: több országban is ez alapján készítettek különleges megjelenéseket a márkához.
A legjobb sajtóhirdetés az Unilever marketing-csapatáé lett a Babához köthető Papa-hirdetéssel, ami ezek szerint a leghatékonyabban vonta magára a Képes Sport és a Nemzeti Sport olvasóinak figyelmét. Mindkét cégnek a Laboratory Ideas kreatív ügynökség készítette a reklámokat.
Az év sajtókampánya a Mastercardé lett (kreatív ügynökség: McCann Erickson), stílusban azonos, de az adott lapot olvasók érdeklődéséhez igazítva rajzolt X-Border-hirdetéseivel. Az idei díjkiosztó újdonságaként végül átadták a tavalyi év online megjelenéséért járó díjat is, ami a UPC-hez vándorolt az olimpiai HD-közvetítések internetes beharangozásáért (kreatív ügynökség: Forward Digital Works).
Mihók Attila, a Ringier ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az online kategória bevezetésével az alapvetően nyomtatott birodalmakként számon tartott Ringier Kiadó és a Népszabadság Zrt. közösen emelte ki saját internetes megjelenéseik fontosságát is.